May 20, 2011

jumaat yang sucii..

ewahh.. tajuknyer nyer.. jumaat yg suci.. ntah sebenar tak tau nak buat tajuk ape.. otak semakin bluurr... penat tak tentu hala.. letih sgt2.. tidor mlm tak lena.. bangun keje mula la liat.. saat ni tido ala-ala tido ayam.. sat2 terjaga... sat2 terjaga.. walaupun cuaca tak panas sgt tapi badan terasa panas sgt.... biler baby mengeras dlm perot mula susah nak tidor.. pusing sana tak kena.. pusing sini tak kena.. tgh malam mesti kena bangun.. buang air kecil tak pun baby bermain-main.. tendang menendang.. yang paling kesian baby suka tersedu-sedu.. kesian pun ade.. kena la minum air masak banyak2 skit.. baru lega.. pastu tau aje la dah minum air masak.. bangun balik buang air kecil.. jeles betoi tgk incik somi yang sedap berdengkor... aiiyaakk!!

baru2 ni cikgu bising2 sebab cocot tak siapkan keje sekolah.. sebenarnya aku sedih sgt2 biler cikgu sound mcm tuh kat depan aku.. aku pun dpt rasa kan penumpuan pada anak2 tak mcm dulu.. kurang skit..eh banyak kott..  sejak akhir2 ni, aku lebih banyak berbaring kat bilik aku dari melayan kerenah diorang... sampai cocot pun ckp kat aku .. "mama ni asyik rehat jek.. cuba bg perhatian kat anak2 skit".. dushh!! dushh!! terkena sebijik kat aku!!.haihh mulut budak ni.. geram aku!! tapi betoi jugak..dulu penumpuan penuh diberi pada diorang.. mlm2 mesti ade time belajar!! sekarang ni pun ade tapi kejap jek.. itupun dlm bilik aku.. sambil diorang study, aku dok baring2..dulu aku rasa mcm cikgu jek.. siap tunjuk ajar pakai white board.. ape2 tak paham aku bagi tunjuk ajar.. tapi sekarang?? hadoiii!! tak larat sangat2... tapi ini lah jadiknyer.. keputusan periksa anak2 sangat teruk!! tambah2 danish.. tak pernah dapat result mcm ni.. rasa nak nangis sangat2.. rasa nak tampar je muka dia tapi bukan salah dia pun.. salah aku!! yup salah aku!!..

kalau ikotkan sangat letih tak kemana pun.. sejak tuh aku nekad.. letih mcm mana sekali pun anak2 yg lain perlukan perhatian jugak.. kena kuatkan semangat ni.. anak2 lebih penting dr rasa keletihan ni...cuma ye la.. sedih la.. biler anak2 terbiar...keputusan periksa anak terokk!!  hdoiii rasa serba salah sgt... sori yer anak2..sori sangat2... !!!..


No comments: