Apr 9, 2011

sendirian ku di rumah....

Selamat Hari Sabtu.. hari ni aku keseorangan.. terasa bebenor kesunyian.. nak tido pun rasa bosan ya amat... nak mengemas rasa semua dah siap kemas..cuma belum melipat baju yang berguni2 lagik.. terasa malaih bebenor..hehe.. nak masak ape la sangat setakat makan sorang2..ikan bilis  pun sodappp!!.

tiba2 teringat 3 buah hati yang sangat2 aku sayang giler!!..incik somi bekerja. anak2 diangkut balik oleh mak ngan abah balik..dulu aku rasa nak jerit2 kat incik somi pulangkan masa2 bahagia kite time hari2 minggu.. time ginilah hari bersama keluarga.. aku cuti n anak2 pun cuti... masa ni la bole bermesra-mesraan tapi ape kan daya....

mula2 dulu tak paham jugak.. rasa nak menangis.. rasa sengsara dok umah mcm orang giler sebab dulu kadang2 hari minggu bawak anak jenjalan atau balik kampung tapi biler incik somi mula menghulurkan duit dan ade jek benda nak di beli untuk isteri n anak2 aku mula berdiam diri.. kena menjadik orang yang memahami.. bukan sebab mata duitan ke ape tapi sebab terasa kehidupan mula terasa baik.. sudah bole bertukar kete dari kecik kepada yang luas skit (tapi tak de la besar).. dari rumah yang kecik ke rumah yang agak selesa.. dari tak de ape2 hinggalah punya sesuatu yang diidam-idamkan selama ini.. kebanyakan adalah hasil titik peluh yang tak terhingga dia dari pagi kerja sampai la ke malam dan malam kalau di rumah sampai la ke subuh.. tak kenal erti letih dan lelah utk menampung keperluan hidup kami!!.. tapi bile dia bercuti dia tak pernah lupakan kami anak beranak walaupun sehari.. aku sangat2 kagum walhal dia perlukan rehat yang secukupnya tapi demi kami, ape pun sanggup dilakukan... alhamdullilah!!!..

semoga kehidupan ini semakin baik... semoga anak2 yang dilahirkan menjadik orang yang brguna.. bukan nak jadik kaya tapi cukup sekadar mempunyai kehidupan yang sempurna... tapi kalau tetiba jadik kaya ape salahkan kan!! itu namanya rezeki dtg bergolek... hehhee..

* terasa sedih pulak incik somi asyik ngadu sakit2 badan sepanjang minggu ni... nak tlg urutkan memang tak terdaya aku ni...hurmm

No comments: