Apr 13, 2010

Penyangak!..

sabtu lepas kemas2 bilik repair komputer hubby.. bilik tuh dah jadik stor pun coz tak pakai dah.. banyak la barang2 komputer lama yang perlu dibuang.. hubby pun kata memang tak nak guna.. dulu kami jual je tapi berapa sangat la yang dapat jadik kami ambik keputusan bagi je kat orang yang memerlukan.. dapat jugak diorang 2 3 puluh buat duit belanja.. suami panggil la seseorang  ni ambik brg komputer tuh.. orang ni selalu gak datang umah aku tanya ada besi2 buruk ke.. barang2 lama ke.. ada keje2 yang perlu dibuat ker.. nak ambik upah buat apa kol aje dia.. siap bagi no. fon dia..

Al-kisahnya banyak sangat jadik aku malas nak naik turun tangga nak keluarkan semua.. aku suruh la dia tuh masuk stor tu & keluarkan semua.. aku pun tak naik atas coz malas la nak duk berdua2 dlm bilik..takut sebab mcm2 bole terjadik..  aku tunjuk jek kat dia yang mana satu perlu dikeluarkan dan dia turunkan satu persatu.. aku lak tunggu di bawah jek..


al-kisah masa aku keluar makan dgn kawan2..tgk2 masa bukak beg duit, duit lebuhhhh.. aduhai.. adakah mamat tadi sempat singgah ke bilik tidur aku & melesap duit aku?? entah la... aku memang syak kat dia sebab selain aku ngan hubby & anak2, tak de sape lagik yang masuk bilik tidur aku.. kebetulan memang tak berkunci pun bilik tidur aku.. mungkin masa dia turunkan barang dia sempat ambik.. entah la.. tak baik main tuduh2..Aku memang tak suka main belasah jek tuduh -tuduh orang.. jadik aku malas nak kol dia..tak pe la tak de rezeki aku.. tapi aku tetap tak halalkan.. geram jugak..

Pengajarannya.. jgn la bangang sgt bagi orang tak kenai masuk umah walapun dia tukang sapu... nasib baik masa dia dtg ramai orang ada kat umah aku ... kalau tak memang sori la nak masuk umah.. heran yek kita nak tolong dia, kita tak ambik duit pun lagi bagi benda2 semua tuh secara percuma ada la..suruh dia jual.. lagipun kesian .. mcm orang susah.. bayangkan naik mototr buruk bawak brg2 komputer tuh semua.. pastu ulang balik datang 2 3 kali ambik hantar.. berpeluh2.. aduhai.. entahlah... emmm

No comments: