Mar 31, 2010

oh mak ... oh abah..

semalam tengok mak ngan abah masuk pertandingan main boling kat Jusco.. ermmm seronoknye.. plak tu mak ngan abah terer main..kenkadang tuh mak dapat no. 1... abah pun mcm tuh jugak.. waw! sebagai anak aku turut seronok tengok mak ngan abah asyik hepi jek... walaupun usia semakin meningkat mak ngan abah tetap aktif.. alhamdullilah.. semalam masa tengok mak ngan abah berlawan, bukan aje mak ngan abah yang veteran tapi ramai jugak yang seangkatannya dan ramai jugak yang muda.. yang lawaknya kenkadang tuh mak dapat mengalahkan yang muda.. (kadang2 la... itupun kalau orang muda tu tak terer.)hehhee...

teringat betapa besarnya pengorbanan mak ngan abah menjaga anak2 yang buas belaka.. betapa nakalnya kami adik beradik sampai emak pening kepala.. jgn harap mak abah nak main-main boling ni.. haih bila ingat2 zaman dolu, sedih pun ade.. hah sekarang aku dah ada anak.. kalau anak aku nakal, hambik!.. tuhan dah balas kat aku..kekke.. inilah dugaan yang mak abah aku tempuhi apabila membesarkan anak-anaknya..kesian mak dek kenakalan anak2 nya dikeji dihina.. tapi mak ngan abah buat tak tahu jek.. pekakkan telinga sebab anak2 dia nakal nampak dimata.. mak abah sendiri yang cakap..anak2 orang lain nampak jek baik tapi hanya kami yang tahu betapa BAIKNYA diorang..hehhee..alhamdullilah sekarang aku tengok mak ngan abah semakin bahagia.. kepik berdua ke sana kesini.. 4 hingga 5 kali seminggu dihabiskan masa bermain boling...aku lak yang jeles.. hehhehehe...

dulu2 sebelum mak ngan abah pandai main boling, kami adik beradik yang bawak abah ngan mak main sama.. mula2 diorang tak minat..kami paksa2 mak abah.. masa tuh aku ada anak sorang.. kecik lagik.. dok aje dlm kete sorang.. senang aku nak golek2 bola tuh... sekarang jangan harap nak bawak anak.. tensen.. kang takut baling, kot terbaling bola tuh kat kepala anak2 lak.... hehhee..jadik aktiviti main2 boling ni aku lupuskan dari ingatan.. tunggu la anak2 besar skit...mak ngan abah lah yang meneruskan aktiviti baling membaling bola ni.. asalnya mak tak puas hati sebab asal baling bola jek, masuk longkang .. tak penah nyer pin tuh jatuh.. kekke.. esoknya main lagik sampai la satu tahap dah jadik aktiviti seharian diorang lak membaling boling ni.. sampai la mak terer.. asal baling, jek semua bebola pin tuh jatuh.. wow! tengok mak main aku jadik jeles bebenor... hahhaha... berkobar2 semangat mak aku ni.. hahhaa.. abah jgn cakap la.. kudrat dia kuat tapi sekarang mak lagik terer bab membaling daripada abah.. kenkdang abah sendiri yang tewas...hahaha...

aku sebenarnya seronok tak terkira tengok mak gumbira.. tengok mak ngan abah hepi aje.. sebagai anak aku sangat teruja.. tak terkata dgn kata2 betapa bertuahnya aku punya mak ngan abah sehebat diorang... dan yang penting diorang selalu ambik anak2 aku.. bawak balik kampung & jenjalan.. rumah aku pulak line clear.. tinggal aku ngan hubby berdua ber ehem..ehem.. kekekekeke.. eh!.. melalut lak.. kekke...

gaya abah membaling...

yeahhhh... ni plak gaya mak membaling...

sebahagian 'geng' yang masuk bertanding..

No comments: