Nov 2, 2009

teringat kisah malam minggu

teringat kisah mlm minggu baru ni... kenakalan si cocot.. dia main sim card aku.. mlm tuh kejap jek aku tinggalkan dia..gi panaskan lauk utk papa dia sebelum papa dia balik keje.. tuptap tup tap masa nak bukak hanpon, tengok simcard ilang.. si cocot mengaku dia ambik.. tapi dia lupa dia letak mana.. hangin aku naik satu badan..ape lagik kena la ngan aku.. teruk gak ler.. aku suh dia carik satu rumah.. kalau tak carik aku nak kurung dia dlm bilik.. punya la dia takut.. satu rumah habis kami punggah.. danish pun terpaksa mencari.. ye la mama diorang dah naik hantu macam rika sumanto..hehe..

dah sejam berlalu tapi simcard aku tak jumpa.. sikit aku tak bagi diorang duduk dan berehat.. aku nak bagi diorang pengajaran jangan usik barang2 sape2 pun.. tapi si cocot dgn muka selambanya.. cari dan terus mencari ... tak lama pastu aku tarik cocot suh dia ingat mana dia letak (marah dgn nada ibu tiri bawang putih yg kejam-Rika Sumanto).. cocot duk diam kejap dan tetiba cocot cakap.. " ma.. dah jumpa.. dalam poket adik rupanya.. adik terlupa pulak"..dgn nada selamba dan penuh kegirangan.. padahal dia dah kena dgn aku cukup2.. di peluknya aku.. diciumnya aku.. reda kemarahan aku.. ini la cocot.. dia tau dia salah tapi dah kena bantai pun, dia tak menangis sebab dia tahu kesalahan dia..

cocot oh cocot.. inilah cocot... anak gadis saya..

No comments: