Jun 16, 2009

ceritera seorang mak..abah dan mentua..

IBU & PAK MENTUAKU...


INI LA MAK ABAHKU...


ermmm...saja nak bercerita tentang mak abah dan mentuaku..hehhe.. alhamdullilah aku dikurniakan 2 org mak dan abah yang baik dan penyanyang dan yg penting giler-giler.. begitu jugak kedua mentuaku... sempoy sgt2... aku bahagia sgt idup dgn adanya diorang.. hidup aku tak penah sunyi dgn telatah diorang...Ya tuhan, aku tak tau mcm mane nak katakan yg aku bahagia sgt dengan diorang..aku bersyukur sgt aku dikurniakan 4 cahaya yg sentiasa terang dihati aku.. AKU BAHAGIA YA ALLAH...

SATU HARI kalau ada duit lebih aku nak bawak diorang jalan2 jauh... aku nak diorang rasa bahagia seperti aku bahagia sekarang... pernah satu ketika seingat aku tahun lepas agaknya, aku bawak mak mentua dan adik2 ipar aku gi Genting Highlands.. aku rasa itu aje yang aku mampu... itupun ada duit lebih sikit... lain kali kalo ade lagi duit labih aku memang nak bwk diorang berjalan2...kalau boleh luar dari malaysia nih.. insyaalah... tapi apa kan daya aku ngan suami masih tak mampu lagi buat mcm tuh...

begitu jugak mak ngan abah aku... kalau aku ade duit lebih, aku bawak diorang jalan2.. mak abah yang banyak membantu aku.. kebahagiaan mak ngan abah menjadikan aku lebih bahagia.. mak ngan abah memang romantik.. kemana je mesti ber2... hobi diorang main boling... kalo aku nak berdua-duaan dgn suami, diorang la yg menjaga anak2 aku... kalo aku susah skit, diorang yg bagi duit kat aku..hehhe... ape daaa...

MEREKA tak penah menyusahkan hidup aku dan aku yg banyak menyusahkan hidup diorang... mereka tak penah kongkong hidup aku.. mak dan abah dah beri yg terbaik utk kami dan kalau bole aku nak bantu diorang cuma aku ngan suami masih tak stabil lagik... nasib baik diorang faham.. begitu jugak dgn suami aku.. idup dalam keluarga yg m'punyai mak bapak yang terbaik.. mak..bapak.. terima kasih kerna dah membesarkan suami aku dengan baik sekali...

MAK..ABAH..MENTUAKU.. maafkan aku andai aku bnyak menyakti hatimu.. banyak nyusahkan hidupmu.. aku tak terniat sebenarnya cuma kadang kala aku terpaksa..hehe... satu hari andai kiter panjang umur dan murah rezeki, aku ingin sekali mencapai impian aku buat kalian.. i luv u so much..muahhh..muah.......

mak dan mentuaku.. terima kasih menjadi ibu yang terbaik di dunia... dan abah, adalah lelaki terhebat di alam semesta..hehehe...

No comments: