Jun 21, 2012

ohh mak... ohh abah..

asik citer pasal somi n anak2 jek kan.. takde lansung entry pasal mak ngan abah yakni orang yang paling saya sayang dan cintai... hehhee.. mana tau kot sok lusa kiter takde kat dunia ni, takde plak entry pasal mak abah... kecik hati diorng kan.. kat sini je la nak meluahkan perasaan.. nak cakap sendiri kat mak abah malu la.. hahhaa..

semua orang tau mak kan abah la yg banyak berjasa pada kiter... hurmm mcm tu jugak la abah ngan mak aku..bnyak sgt jasanyer pada aku..mak aku seorang yg cute.. ok tak statement ni.. hahhaa.. tapi anak dia tak pulak ikot muka mak dia..biler gi mana2 semua org tak caya kami ni anak beranak tapi semua orang ckp mak aku tuh kakak aku.. sentap kejap tapi perkara2 mcm tuh, aku dh biasa dah.. hehhehe

mak ngan abah orang yg sgt tak lokek n sanggup susah payah bersama anak2.. pantang cakap anak tak de duit.. pasti dihulur... tak banyak sikit janji anak2 dia tak penah nak hidup susah.. kain baju cucu2 jgn cakap la.. tiap bulan mesti ada punya utk cucu... pantang cucu mintak ape, mesti di tunaikan.. kalo dia rasa tak mampu, biler dia ada duit mesti dia akan belikan.. tak penah kedekut.. tak penah pulak aku dengar dia berbunyi.. mengungkit...mintak duit mintak ganti kat kami adik beradik.. dia cakap janji dia dah buat yg terbaik utk anak cucu dia.. jadik, biler aku ada wit lebih skit, aku takkan kedekut bagi mak abah duit..mcm dia nak buat rumah ke.. aku tambah la skit kasi cantik2 skit...janji mak ngan abah seronok.. seronok tengok diorang hepi .. seronok dpt berbakti pada mak ngan abah.. walaupun tak bnyak, syukur alhamdullilah..lagik satu bab cucu ni memang diorang syg sangat.. digendong cucunyer kemana2 nak pegi... kalo aku balik kampung tuh, aku ni rehat la skit sebab cucunyer taknak kat papa mana tapi asyik dok kepit ngan atuk & opah jek.. berak pun nak atuk atau opah basuhkan.. hahhaha...kesian plak opah ngan atuk yer.. hahha..


nampak sgt dulu susahnyer mak abah.. kepayahan mak abah.. harini biler anak2 yg tak berguna ni dh besar.. mak ngan abah semakin senang walaupun tak kaya... dulu nak beli perabot pun susah sgt2.. duduk la bertenggek ramai2 kat ruang tamu tuh.. tapi skrang ape yg diorang nak, diorang boleh usahakan.. walaupun tak mahal tapi syukur alhamdullilah.. seronok tgk mak abah senang hati dan gumbira... alhamdullilah.. syukur pada Allah yg maha satu..


comei tak mak ngan abah saya.. ehhehe

No comments: