Jun 22, 2011

serabainyer laki aku...

hahha.. tajuk tak bole blaa kan!! tak baik tau kutuk somi sendiri.. eh..eh.. tak la saje jek nak cerita pasal somi tercintan ni.. sbenarnya sangat kesian dgn dia yang terpaksa ambik alih tugas2 aku sekarang ni.. hik..hik..pagi2 dah bangun mandikan cocot.. pakaikan baju sekolah cocot.. anta aku ke tmpat keje.. anta pulak cocot sekolah..pastu siapkan plak si abang ke sekolah agama.. pegi keje.. tengahari ambik balik rumah.. siapkan danish ke sekolah.. ambik pulak cocot dari sekolah.. ptg ambik lak aku.. anak2 semua... malam balik tengah malam.. diurut2nyer aku yg ngade2 ni.. digosok plak baju2 utk anak2 ke sekolah keesokkannyer.. hurmmm dipendekkan cerita 80% tugas aku dia kena ambik alih la..

tapi nak tergelaknyer baru seminggu menguruskan hal2 cam gini udah serabut aku tengok..diri sendiri mcm dah tak terurus.. biler balik bauuu nyer agak ashemmm la jugak!! biler tegur mula la moncong.. sian plak kat dia.. aku tak terniat nak tegor tapi kena tegur jugak.. lalu ku hadiahkan la sebotol minyak wangi.. acheemm 2 pun aku tetap sayang..

kadang2 aku terfikir, kalo la tak de isteri dlm dunia.. mau tonggang terbalik dunia ni.. haha.. ye la nak harapkan laki 100%  uruskan tak leh punya.. yang ade depan mata pun dijadikan contoh... tapi aku sebenarnya agak sedih  la jugak sebab tugas aku semua kena ambik alih.. tapi sape lagik aku nak harapkan selain dia... tapi aku faham.. tiap2 hari keje sampai lewat malam..tak penah pulak dia abaikan tanggungjwb mencarik duit ...  mesti letihkan lagik2 terpaksa jaga hati & perasaann anak2 & isteri...

biler difikir2 sebenarnya pompuan lebih gagah dari laki.. keje sampai petang.. balik menguruskan r.tangga & anak2.. suami jugak harus dilayan.. kalo tak dilayan mau moncong sedepa.. hahhaa.. tapi laki hanya kuar mencari rezeki... itupun kebanyakan isteri tak kisah dia nak buat kerja rumah atau tak..walau penat mcm mana pun, isteri sempat ngadap cermin walaupun pakai lipstik..pegi kerja masih menteng cun!! tapi laki.. alahai sian lak aku nengoknyer..

harap2 aku bersalin la secepat mungkin.. aku memang taknak sangat2 menyusahkan dia.. cepat bersalin, cepat la aku sihat & menguruskan balik hal2 r.tangga.. tak sanggup rasanya tengok sang suami keletihan mcm ni..time tido tuh huhhhh!! memang berdengkor tak hingat..kdg2 sampai ngigau cakap sensorang..letih sangat2 gamaknyer.. alahai sian nyer kat somi aku..

tapi aku tabikk sppringg somi aku... letih mcm mana pun... balik keje masih bole ketawa dgn aku... masih bole menari dangdut dlm bilik..masih mampu menghiburkan hati aku... alhamdullilah.. hehhe..

 terima kasih pada incik somi yang sudi menggalas tangggungjawab ni..nampak senang tapi bukan senang sebenarnyer sebab pernah aku dgr citer dr kengkwan yg somi dia tak ambik pedulii pun benda remeh temeh mcm ni.. sampai bini bersalin pun tak ambik peduli .. semua bini kena buat dan alhamdullilah aku bersyukur sangat2 di atas kesudiannyer membantu ringankan beban aku.. alahai suamiku...

No comments: