Apr 11, 2011

Nakal.??? itu lah saya..

biler diingat2 balik sape diri aku seriau dibuatnyer.. nakal, itulah aku.. nakal, memang sinonim dgn nama aku.. walaupun sekarng ni bukanlah baik sangat tapi ok la jugak dari zaman muda mudi dulu... kadang2 rasa menyesal pun ade tapi kadang rasa seronok pun ade.. kadang2 biler teringat mau tergelak guling2.. ade kalanya rasa malu pun ada.. rasa sedih pun ade tapi semua tuh dah jadik satu kenangan pahit manis yang takkan dapat dilupakan seumur hidup..

biler mak nakal semestinya tak mau anak jadik mcm tuh kan.. kiter nak anak kiter jadik orang baik2.. walaupun tak jadik ustaz ke ape sekurang2 menghormati orang lain dan menjadi orang yang berguna utk masa depan.. dipendekkan citer, soleh dan solehah.. insyaallah....

untuk itu aku cuba cara ini yakni bagi anak yang berada dlm perot aku ni mendengar surah2 al-quran.. kadang2 biler aku free, aku sempat membaca & menghadiahkan surah2 utk anak aku.. tapi nak tunggu free tuh yang payah tuh.. malaih tuh sentiasa menghantui diri aku...haih!! ape nak jadik makcikk oiii!!!
 
eh..eh.. mcm bagus je kan.. tapi ini lah hakikatnyer.. tak nak anak2 jadik mcm aku ni... hadoii!!  kalau bole nak jadikkan diorang yang terbaik dari dalam kandungan lagik...ini aje la yang mampu aku usahakan.. hanya doa dan tawakal utk anak2.. selebihnyer biler diorang dah besar, terpulang pada diri diorang utk buat keputusan.. 


poyos jek makcik ni kan.. gambar ni di candid oleh incik somi tatkala aku mau melelapkan mata.. tak mau tunjuk muka yang dah mcm ape jek..kang kalau korang tgk takot terkejot plak.. hehe

5 comments:

MrS. F!zA said...

kita dlu ngaji je hari2..tp bila dah start mengah2 terus stop..tercungap2 nk habiskan surah

che'wa said...

i'Allah kita hanya mampu merancang Allah yg tentukan..apa lg yg kita nak dlm dunia ni melainkn anak2 yg soleh & solehah..i'Allah

mama_izz said...

Fiza.. betoi tuh.. sama la kiter.. hehhe

Panglima Muda said...

selamat bersalin... dapat anak cantik

mama_izz said...

tq kak che'wa... betoi tuh... anak2 la yang akan mendoakan kiter nanti..