Jan 13, 2011

seluar jeans utk mak buyung

baru2 ni ade suara2 sinis yang punya la mengutuk sakan aku ni.. suara2 sinis itu berbunyi.. "udah2 le tuh bergaya dgn seluar jeans.. awak tuh dah menbuyut.. tersepit anak dlm perot.. pasal nak bergaya sanggup buat ape saja.. tak hiraukan anak dalam perut tuh"...(^(%^)%^%&%&...hahaha aku ni ketawa je la..aku pun ade orang yang sampaikan.. kenapa la berlagak pandai.... cuba tanya kat aku sendiri.. bole la aku jawab sendiri.. menerangkan hal yg sebenarnya.. ni tak main gasak jek ngata orang... kan dah berdosa tuh tapi tak pe... buat nak panjang2 cerita.. aku anggap je la dia tak tau sebab memang ramai yang tak tau pun dan memang ramai pun bertanya kat aku "eh tak sakit ke pakai suar jeans masa mengandung"...

sebenarnya sepanjang perot membesar ni, aku bukan pakai jeans biasa  tapi jeans utk kaum ibu2 mengandung.. amat selesa sekali.. tak de maknanya anak dalam perot nak tersepit ke ape.. aku ade beberapa jenis jeans utk ibu2 mengandung..





ni yang pertama.. ade getah di bahagian atas..bole ejas kalau perot kiter semakin besar.memang selesa pakai seluar jeans ni...

ni yang kedua.. tapi seluar ni tak bole pakai sampai 7 8 bulan.. ini utk awal2 mengandung jek sebab kat bahagian perot tuh kecik sgt.. kalau ejas getah dia pun tak bole nak tampung perot .. sendat!!

yang ketiga ni pun sama mcm yang pertama.. bole ejas punya.. bole pakai sampai bersalin


yang keempat ni kurang selesa skit.. walaupun bahagian perot dia besar tapi bahagian pinggan tuh mcm seluar jeans biasa.. ni ade saiz.. aku beli saiz 25.. kot biler perot dah besar memang tak le pakai punya.. tang perot tu ok dan selesa tapi  biler tang pinggang & peha dah mengembang, terasa semacam plak.. biler perot dah besar baik aku jgn pakai kalau tak aku yang rasa lemas..

yang kelima ni aku paling suka.. sedap dah selesa..

 mcm ni la kalau pakai suar jeans utk mak-mak buyung..


~ Jadik biler perot semakin membesar bagai juara, pun kiter leh pakai jeans dan bergaya mcm kiter tak mengandung.. hehhe..jadik jangan salah sangka yer...

8 comments:

MrS. F!zA said...

amvoi amvoi..suka tau mak buyung ni pndai bergaya meletopppss gitu! :)

fiza pregnant dlu mmg mls bergaya la selekeh je..sebab anak laki kah??haha

mama_izz said...

meletops!!! hahhahaa..

tapi fiza still comei tau walaupun pregnant.. hehhe...

LyNn HaMzAh said...

ada juga akak seluar jeans...lynn x pernah beli jeans utk preggy mommy nie...beli slack biasa jer...

mama_izz said...

akak pun ade gak tgk suar slack.. pakai suar slack pun cantik gak lynn

Umi said...

aar, mmg ada jeans utk preggy.. comel la, mama izz preggy... :)

mama_izz said...

tq umi.. terkembang idung saya ni dipuji2.. malu.. !! hahaha

Fieza79 said...

aritu pulun mencari jgk jeans mcm ni..seb baek dh jumpa..tk pasti pulak leh tahan ke smpai perut 7-8 bulan hehee...

anis said...

hi mama_izz..:)
sy tgh cr2 jeans pregnant kt google, tbe t'rumpe blog awk..mm nk ty la kt mn awk beli jeans prgnant ni ek..npk mcm ok je..