Jan 18, 2011

arrghhhh stressss!!!

sejak akhir2 aku sgt stress dgn orang sekeliling aku... incik somi gak mcm tuh jugak tapi aku kagum dgn dia.. masih bole ketawa riang.. aku jarang tengok dia marah tapi kali ni dia betoi2 marah tapi kejap jek aku tengok.. pastu biler stress mcm-mcm sms dia hantar kat aku.. bukan sms yang berunsur stress tapi sms yang lawak jenaka.. yang bole buat aku ketawa guling2.. yang kadang2 bole buat aku hilang stress jugak. diaselalu buat aku ketawa tiap saat sampai kalau dia tak msg sehari kat aku, aku rasa sunyi sangat.. sehari mau 20-30 sms yg aku dpt dari dia.. tapi kalau gaduh jgn cakap la.. berguni2 sms kami.. hehe.. tapi aku betoi2 rasa seronok.. hati berbunga dapat somi yang sangat penyabar!!

dia balik pukul 10-11 mlm.. hurmm kalau aku letih sekali pun mesti kena tunggu dia.. kalau tak muka dia mesti masam mencuka.. kadang aku rasa letih sgt tapi dek kerana nak jaga hati dia, aku turutkan jugak... anak2 pun tunggu dia sampai balik baru bole tido.. nak main ngan papa dulu.. baru bole lena!! tapi sejak dua menjak ni aku rasa sgt la letih.. kadang2 dah lena dulu.. pinggang semakin sakit.. ..tak terdaya lagik menahan rasa keletihan ni.. kesian incik somi mengadu dia dah kurus.. dah turun banyak KG.. dia rasa seronok tapi aku sebenarnya sedih ok..!! gara2 aku dah lama tak masak sebenarnya.. terpaksa la kami makan kat luar.. dulu kalau aku masak, 2-3 pinggan makan sekali.. ni kalau makan kedai tau2 aje la.. hurmm!! aku lebih suka kalau dia berisi sebab orang cakap aku pandai jaga suami.. hehe.. betoi tak..??

orang takkan faham ape yang kiter lalui sekarang.. orang selalu cakap hal kecik mcm tuh pun nak fikir tapi orang tak tau ape yang kiter tanggung sekarang.. anak2 semakin membesar dan aku tak suka biler dia membesar dgn suasana yang menyakitkan mata..!! ye aku jahat!! aku nakal!! tapi kalau bole aku taknak diorang jadik mcm aku.. aku ingin berusaha menjadi mereka insan yang baik tapi apa kan daya.. aku ni lemah!! rasa dah tak berdaya!! aku rasa kepala aku ni sedang ditenyeh2 oleh orang sekeliling!! aku sebenarnya harus tabah & tegas supaya luka yang aku dpt sekarang tak jadik parah.. hurmmm!!!...

incik somi , terima kasih atas segalanya... betoi ckp awak.. biar kiter kehilangan kawan dari hidup kiter tak tentu arah.. hidup kiter & anak2 kiter  tonggang langgang!! ni la masa utk berubah menjadik manusia yang lebih tegas dan bukan masa lagik menjadik seorang yang lemah lembut!! Lemah lembut ade tempatnyer!!  Allah maha mengetahui segalanya..

Ye aku ni memang nampak sporting.... nampak aku ni suka ketawa.. riang ria tapi tak bermakna aku bole buat ape yang aku suka.. korang suka..!! tolong lah faham aku.. anak2 aku sedang membesar ok!! takkan aku nak tulis satu persatu ape yang aku tak suka.. ape yang aku suka.. buang masa!! jadik fikirlah sendiri..

sekian bebelan saya di petang selasa... tolonglah.... saya perlukan masa.. saya sangat stress!!!  sila istighfar banyak2 yer makcik!!! lagipun awak tuh tengah mengandung!! hehhehe

2 comments:

Mata Hati said...

tarik nafas panjang-panjang...
perlukan rehat utk hilangkan stress tu ;)

LyNn HaMzAh said...

kakak sayang...jangan stress sangat yer kak...