May 12, 2010

lembab!!..

pepagi dah tensen... gara-gara bukak blog aku yang amatlah lembat..blog  aku yang lembab atau line yang mcm hampeh.. hishhh.. tensen aku.. dah la hati ni ber dap dip dup..tapi bila aje nyanyi lagu haiza.. dap dip dup.. jantung berdebar aduh indahnya amboooiiii..  lega skit... ni semua gara2 incik hubby la.. tapi jgn tanya kenapa.. biarlah rahsia....

semalam 1st time giler titon awal.. lepas je ajar anak2 belajar, terus tertidur kat bilik anak.. memang tak hingat ape dah sampai la hubby balik & gerak suh bangun ajak makan.. anak2 lapo.. giler ahh aku tak masak semalam.. sampai hati aku biarkan anak2 aku berlapar.. entah kenapa ngan pe'el aku semalam.. aku kol hubby aku cakap yang aku taknak ambik anak2.. aku tak larat..walhal hubby cakap dia sibuk sgt takdpt ambik anak2..aku terus tertidur sampai kul 7.. bangun tengok hubby dah ambik anak2..siap belikan kuih muih utk anak2.. pastu aku bangun mandi, lepas maghrib anak2 masuk bilik belajar, pastu aku tertidur kat bilik anak2, hubby balik ajak makan pun aku taknak..diorang pegi la makan 3 beranak.. pagi ni subuh aku dah bangun & tengok aku dah ada kat bilik tidur kami.. alahai pagi bangun aku tengok hubby masih terpinga2.. hubby ada temuduga hari ni.. kesian lak dia.. selalu kalau ada hal2 mcm ni sampai 2 pagi kami tak tidur lagik.. bersembang..tak pun lepak berdua-duaan kat kedai mamak.. tengok atas meja mcm2 lukisan yang hubby lukis.. temuduga hari kena lukis ape tah.. ye la, kalau setakat pakai komputer hubby aku terer la, ni kena lukis tangan giler dah lama tak melukis.. kesian dia aku tak dapat teman dia semalam lukis ape2 yang patut... entah sebenarnya aku pun tak tau ape tugas designer sebenarnya.. ape sal nak lukis2 plak?? apesal tak pakai komputer jek.. hisshhh.. aku lak yang ber dap dip dup.. rasa nak terberak pun ada.. cisss!!..

hubby aku pun mcm tak konfiden jek biler dapat tau kena melukis bagai.. kelam kabut la semalam beli semua set2 melukis dan sebagainya.. entah la.. redho aje la.. kalau dapat, dapat la.. kalau tak dapat tak de rezeki la kot.. hehehe... ini pertama kali hubby aku temuduga keje gomen dan harap ini bukan yang terakhir... ni pun sesaja je aku gatai tangan isi borang.. tak sampai sebulan dah panggil temuduga.. alhamdullilah.. itupun incik hubbby aku mcm taknak pegi jek bile tengok gaji dia tapi atas pujukan ramai termasuk mak dan adik beradik dia, dia pegi la... mula2 punya la muka mcm kelapa tua bila aku bagitau kat mak & adik beradik dia yang dia dpt pi temuduga.. aku bukan apa, mintak diorang doakan dan mohon restu ayah bonda... hehehe.. tapi akhirnya dia mengalah... keje kerajaan adalah satu platfrm utk mengembangkan bisnes.. hehhe. ok lupakan yang itu.. aku dah larik dari tajuk ni.. iskk.. aku kalau dah cerita 4 muka surat pun tak abis... sehari semalam pun aku bole cerita.. mana tak anak pun kejenye pot pet pot pet..

badan masih terasa sengal2 lagik.. otak pun dah lembab.. penat sgt2 akhir ni.. sepatut nya time sakit aku MC, tapi disebabkan hal2 yang tak masuk akal, aku kena datang..kena beralah..  kenkadang tu tensen sgt tapi nasib baik keje aku amatlah ringan.. tak kusutkan otak.. aku hanya diperlukan bila perlu, so kalau aku sakit2, aku nak membuta ke memang no hal.. peti ais, tv semua lengkap.. kalau cuti pun memang rugi.. anak2 pun dah besar .. jarang sakit2... kalau sakit sikit2 pengasuh yang ambik alih semuanya.. hehe.. balik plak sibuk mcm2 hal.. kadang2 pukul 1 2 pagi baru titon..kul 6.00 dah bangun.. nasib baik umah ke tempat keje 5 minit jek.. tapi badan kalau tak rehat, memang jadik mcm ni.. lemah dah sengal2.. nak makan lak tuh tak de selera.. ok aku terkuar tajuk sekali lagik.. baik aku hentikan semuanya sebelum aku mengarut lebih banyak.. hishh!!!..

alamak perut dah lapar.. malam semalam tak makan.. last makan tengahari jek semalam..iskkk.. pedih la perut ni...


buat incik hubby.. gud luck.. i lap u...


gambar yang tak de kena mengena dgn tajuk "lembab".. hanya utk hiasan mata dan sebagai tanda kasih sayang buat hubby tercinta.. hehhee.. kalau korang berat jangan suruh incik hubby angkat yekk.. nanti patah pulak tulang belakang incik hubby korang.. hehhehe

No comments: