May 25, 2010

eksiden..

jumaat lepas adik aku eksiden.. adik aku nak u turn tetiba ada motor laju datang dari jauh booommmmm langgar kete adik aku.. opsss bukan kete adik aku tapi kete bapak aweks adik aku.. hancus!!! nasib baik budak tuh tak ape2.. cedera ringan..ramai la orang kampung berkerumun mengatakan adik aku yang salah coz budak yang langgar tuh orang kampung tuh.. tak kisah la.. adik aku diam jek.. malas nak bising2.. tapi berdiam tak bermakna salah!!!..

bapak budak tuh kol adik aku suruh tanggung perubatan gi klinik dan kos motor.. ok la adik aku setuju walhal kereta yang dilanggar lagik teruk.. adik aku bayar la kos baik motor ngan perubatan rm100.. motor pun tak teruk sangat.. ok la ingat abis cerita..

sok nye pakcik tuh kol lagik mintak duit lagik... alasannya anak masih belajar..

seluar koyak:- rm50
baik henset :- rm100
baju koyak :- rm 50
lain-lain : -rm 50

wow sungguh pandai pakcik ni berbisnes... hehhe.. ok tanpa berlengah lagik, keluarga kami sepakat buat report polis jek.. takut lain kali dia mintak..mintak dan mintak lagik.. sebelum tuh abah aku kol pakcik tuh dulu, cakap baik2.. pakcik tuh dgn konfiden je suruh buat report.. dia kata tak kisah.. ok pakcik tuh ingat kami memain.. al-kisah masa adik aku kat balai, disuruhnya tarik balik report tuh dan minta maaf.. katanya anaknya tak de lesen... kalau kena saman lagik naya.. diorang kena bayar lagik banyak!! huh!

kesimpulannya nasib baik pakcik tuh tak mintak kos sara hidup keluarga diorang seumur hidup dgn hanya melanggar kereta orang plak tuh cedera ringan.. cisss!!.. yang menghairankan aku, bila adik aku nak jumpa pakcik tuh, datang rumah dan sebagainya pakcik tuh tak de.. tapi dalam tepon punya GAH pakcik tuh.. 

2 comments:

MrS. F!zA@Mama Darwisy said...

haha gila r pakcik tu..amik kesempatan pulak ye! mmg nak cari penyakit la tu! huhu

mama_izz said...

tu la.. ntah ape2 pakcik tuh.. dah gi report baru ada akai.. hahhaa