May 6, 2010

pernahkah anda



pernahkah anda rasa masakan anda tak sedap tapi suami anda kata wow sedapnya u masak hari ni.. sungguh pelik.. adakah suami anda sengaja ingin mengambik hati atau buat2 cakap sedap atau belasah jek sebab lapar sangat.. errrmmm entahlah!!..


pernahkah anda rasa cinta?? kawan saya tnya pada saya apakah cinta.. katanya dia tak pernah kenal apa itu cinta pada manusia.. ruginya ia tak menikmati keindahan cinta ciptaan illahi.. ermmm cinta itu ialah kasih sayang yang tak dapat dinilai..  entah lah.. kawan berkenaan cakap pompuan atau lelaki sekarang tak tau erti cinta sebab cinta sekarang berlandaskan duit.. benarkah ia?? tarak duit tarak cinta.. eh ye ker?? entah la.. anda aje yang bole jawab..

Pernahkah anda dipuji??. contohnya kawan2 anda cakap kat anda.. apesal ko tak hapdet blog.. aku rindu penulisan ko.. eh ade ker kengkawan aku cakap mcm tuh?? hehhe.. ade bukan sorang tapi ramai.. eh tak sangka pulak kengkawan saya sudi baca blog ngok saya ni...tq kengkawan atas sokongan anda.. eh tapi ada jugak musuh2 kat luar sana yang suka baca blog saya.. bole buat bahan.. cerita kat orang yang aku ni BURUK Sangat la.. eh malas nak komen lebih mendalam.. kang terasa terangkat kain ternampak kumis.. hehehe..


Pernahkah anda masa muda2 dulu yang anda akan berkahwin dan punya anak.. masa dulu2 saya tak menyangka saya boleh kawin dan punya anak 2..ye la.. saya ni tak cantik.. badan kerding.. hidung kembang.. kengkang.. eh macam-macam la... tapi alhamdullilah saya punya suami yang sepadan dgn saya.. hidung kembang.. kengkang.. kontot dan mcm2 lagik la...opsss.. tapi bersyukur2 sangat yang kami bole hidup sejauh ini.. alhamdullilah sekali lagik..

Pernahkah anda rasa kadang kala anda tidak dihargai di tempat kerja.. walhal mcm2 dah anda berbakti demi agama bangsa dan negara sampai satu tahap anda cakap malas nak buat lebih-lebih baik baca blog orang lagik bagus.. asal cukup bulan dapat gaji sudahhh..kalau anda rasa seperti saya, bermakna gaji anda bakal tidak berkat sebab sejak akhir ni saya rasa gaji saya tak cukup aje padahal sama saya sama jek..

Pernahkah anda anda berangan-angan seperti saya.. ingin pergi ke seluruh dunia.. melihat keindahan ciptaan tuhan.. saya suka akan alam sekitar.. saya suka meronggeng.. saya suka awan..saya suka langit.. saya suka pokok.. saya suka binatang.. saya suka bunga.. saya suka daun dan saya suka tengok orang pakai bikini..nak tengok comei ke tak dia pakai bikini.. banyak tak selulit dia??  kekke..

pernahkah anda tersenyum sendirian sampai orang bertanya " apa ko dah giler ke senyum sensorang".. sebenarnya saya selalu tersenyum sensorang dgn kerenah manusia ni.. tahun lepas saya dikenakan teruk oleh rakan sekerja.. semenjak 2 menjak ni dia dtg terhegeh2 & terkulat2 mencari saya.. buat muka tak malu dan muka sekupang mengadu masalah ini dan itu.. anda nak tak berkawan dgn orang mcm ni walhal fitnah anda disebarkan seantero dunia..

pernahkah anda seperti saya?? dihina dikeji dan difitnah?? lalu anda bersujud memohon segala penghinaan itu kena balik pada orang yang menghina atau memohon Allah agar memberi petunjuk pada mereka dan keluarga mereka di atas segala penghinaan itu.. masalahnya ia menjatuhkan maruah dan segala penghinaa itu memang tidak benar belaka..bolehkah anda mendoakan keburukan mereka.. ok kalau nak tau lebih lanjut klik sini.


Pernahkah anda rasa apa yang saya rasa.. saya rasa menyampah apa yang saya tulis sebab saya tak tau nak tulis ape sebenarnya.. tolonglah jangan menyampah..kalau tak suka.. tutup aje.. kekekke..

ok TQ.. papai..

No comments: