Dec 17, 2009

takziah..

selasa.. 15.12.2009.. bapak saudara sebelah suami meninggal dunia.. sebenarnya aku tak berapa rapat sgt.. tapi aku memang kenal.. jumpa masa raya atau kenduri kendara jek.. itupun sempat senyum2 sokmo jek.. nak bersembang2 memang tak de.. ye la bapa mertuaku 14 beradik.. kengkadang aku keliru yang mana satu.. blurrr.. ramai sgt inikan sepupu sepapt lagik tak kenal.. hehhe.. itu baru sebalah bapa mentua.. ni kan sebelah mak mentua 22 orang beradik satu mak satu bapak.. lagik blur.. tapi dgn diorang rapat skit sebab memang rapat....mungkin selalu jumpa kot..hehe..

berbalik kepada kisah bapa saudara suami meninggal di usia yang mungkin dikatakan muda gak la.. 49 tahun.. di dalam surat kematian tertulis barah hati tapi ada cerita disebaliknya.. tak berani la nak cerita lelebih kat sini.. kadang2 rasa nak percaya tapi kadang2 rasa tak percaya pun ade..biarlah.. hanya tuhan yang maha mengetahui segala-galanya...

hehehe.. kebetulan bapa saudara suami yang kami panggil ayah udin dan nama sebenarnya azudin bin Jili dikebumikan di bukit Chandan.. berdekatan dgn masjid Ubudiah.. dan kebetulan aku berpakaian sopan masa tuh.. sempat la snap beberapa gambar..gile ah.. sejak dilahirkan di Kuala Kangsar belum pernah sekali pun aku tangkap gambar kat situ..hehe.. tak teringat pun tapi bila aje teringat terus gi Masjid Ubudiah tuh.. sungguh cantik pemandangan kat situ cuma aku jek agak hodoh.. muka berminyak2..berpeluh..masam.. hehhe.. ye la baru balik dari kubur... hadoi.. gasak je la... janji dapat tangkap gambo..hehe..



3 comments:

Dayung Serian said...

ayu sungguh:)

mama_izz said...

hahha.. terima kasih dayung serian.. mana ade ayu nyer.. comot ade la..haha

Anonymous said...

sungguh ayu....