Jan 26, 2009

sepi seorang mama..



senja senja mcm ni betul2 sepi tanpa kehadiran 2 buah hati di sisi... semalan anak2 aku balik kampung.. opah ngan atuk diorg rindu kat diorg..tinggallah aku dgn suami.. berbulan madu sakanlah kami berdua tapi hati kecil ni tetap mengatakan sunyi sentiasa menemani... 2 hari tanpa anak2 betul2 menyiksakan jiwa raga.. ckp kat suami tak de anak bole la rehat sakan tapi sebaliknya...ahhh..aku sunyi... selalunya ade la anak2 yg selalu mengusik aku..bermain dengan aku dan tawa tangis diorng yg sentiasa menemani aku...riuh rendah rumah ni dibuatnye... tapi hari ini..aku benar2 terusik tanpa diorg....mcm mane org yg tak de anak yek..mesti diorg tertekan.. mesti diorng sunyi seperti yang aku lalui hari ini...selalunyer waktu2 mcm ni danish dah ambik buku.. membaca..mengeja atau mewarna... si adik pulak sibuk mengcau si abang.. riuh rendah la rumah nih... rumah plak jgn dikata mcm tonkang pecah.. tapi si abang memang buah hati yg baik... kalo rumah semak cepat2 dia mengemas... tapi si adik, susah nak kata...si adik ni terlampau manja agaknyer... umur pun dah nak masuk 4thn tapi masih tido dicelah2 aku ngan suami.. tak sempat lansung kami nak bermanja-manjaan..hahahha.. betapa indahnya dan bermaknanya idup ini kalau ade anak2... betapa rindu aku pada diorg... uwaaaa.. mama rindu adik ngan abang... i luv u sayang...

No comments: