Aug 8, 2012

pose..pose..pose..

udah lama tak post cerita..ceriti saya kat sini.. ni nak citer skit pasal anak2 di bulan pose.. alhamdullilah memang tak sangka anak dara aku si cocot bole pulak dia berpose... aku mcm rasa bermimpi je ni.. masa umur 6 tahun sehari pun taknak pose... umur 7 tahun ni semangat dia kental betoi.. abang pun lembik hokeh!!.. hahhaa.. syukur alhamdullilah cocot masih belum tinggal pose lagik buat masa ni.. dh 2 kali tak bersahur dia masih boleh bertahan.. abg pun gitu.. pose dia memang tak penah tinggal sejak umur 6 tahun.. yang kelakarnyer tahi telinga meleleh pun taknak di koreknyer.... dia takot batal pose.. sanggup dia biar tahi telinga tuh terkeluar.. wakakkaka.. pengotor betoi la... alaa aku ckp la bukan suruh korek dalam2 pun.. skit kat luar tuh tapi dia berkeras taknak korek.. aku biarkan aje la.. nanti dh buka pose aku suruh dia korek kasi bersih.. hahhaha...

hari pertama pose memang cocot rengek2 jugak la lapar la.. dahaga la.. pastu aku tunjuk gambar2 orang somalia tak makan, kurus kering, sejak harituh memang cocot jadik kuat.. bagus betoi anak mama ni cuma kadang2 rengek ngada2 tuh ada la.. diorang ni kdg2 gatai nak kan perhatian.. tambah2 dh ada adik lagik la dia jadik ngada2...



kesian kan diorang!! syukur alhamdullilah rezeki kita kat sini melimpah ruah.. alhamdullilah...

1 comment:

salwana nordin @ che'wa said...

nk menangis tgknya dik :(

kesian sungguh!

bersyukurlah dgn rezeki yg Allah kurniakn ini