Sep 23, 2011

saya dan belakberi...

saya sekarang dah pakai blackberi.. yahooo yabedabeduuu... ko ade?? hahhaha.. ecehh aku ni aje yang ketinggalan jauh.. orang semua nak menanti iphone5.. aku ni yang baru terkedek2 nak pakai blackberi.. hahhaha..alaaahaii belakberi atau nama keciknyer bb udah murah bebenor sekarang.. mampu dipakai tiap orang terutama kepada orang yang mcm aku yang tak reti nak berjimat cermat.. hahhaa...

sebenarnyer aku bukan suka dgn gadget2 ni dan tak ikut perkembangan pun tentang gadget2 ni .. lantak la.. suka hati la janji korang bahagia tapi kali ni aku betoi2 tergugat dek hasutan kawan2 yang semua nyer dah ade bb ni.. diorang cakap intenet senang la.. bbm pree la.. nak wat ini itu semua di ujung jari.. tak reti aku nak cerita.. kalo korang nak tau lebih lanjut tentang bb ni korang search aje sendiri tentang bb ni.. hahhaa...

kebetulan aku lak cuti 3 bulan kan jadik masa ni la nak berjimat cermat utk beli bb ni.. dan kebetulan yang amat menyakitkan biler thaqif masuk spital arituh.. makk aiii bosan ya amat dan masa tuh la teringat kalo la ade bb ni tak de la aku langut kat spital ni.. nak jalan2 sangat tak leh.. dlm pantang katakan.. uwaaaa jadi aku bertekad aku ambik satu bb.. aku khabarkan pada suami yang terchenta tapi dia tak setuju.. dia kata pakai 3310 pun okeh!!.. janji leh kol & msg..mcm2 lagik la dia sound aku.. membazir la.. ini la.. itu la.. terguris hati mak ok!! errkk geramnyer tapi dek kerana nak sangat bb tuh aku terpaksa guna wit sendiri.. kalo tak aku pau dia aje la..

jadik abis jek pantang lagik 2 3 hari nak raya aku gi beli la bb.. terbeliak aku tengok harga dia.. makk aiii murahnyer...tapi yang curve punya la.. kot yang torchlite..bold ntah ape lagik namanyer mahal la harganyer.. mula2 terfikir jugak nak ambik yang mahal skit tapi buat ape kan.. janji aku leh tengok tenet ngan bbm free.. itu aje... pastu aku terpandang muka suami aku yang sayu... hahhaa... aku tanya dia nak ke.. ma ade duit ni.. kalau beli satu leh bungkus satu lagik ni.. aku teringat dia pun kalo nak beli hanpon kot yang murah2 pun dia beli, dia akan belikan aku punya jugak.. ape2 pun dia mesti beli dua.. kalo dia beli kasut.. dia akan belikan kasut aku jugak.. kalo dia beli baju dia akan belikan baju aku jugak.. semua serba dua.. jadi tak sampai hati lak kot bb dah murah aku beli yang mahal utk aku sorang.. alang2 ada wit yg cukup utk beli 2 belasah aje la..

tapi keegoaan dia memuncak2.. taknak la.. ini la.. itu la.. mcm2 alasan tapi aku cakap aku akan belikan jugak sebagai hadiah sempena besday dia tak lama lagik.. nak ambik..ambik.. kalau taknak tak pe la.. aku pun tak tau nak beli ape hadiah untuk dia dah.. setkat ini jek yang aku mampu.. ewaahh.!!!

jadik alhamdullilah.. dapat la aku beli satu bb dan bungkus satu lagik utk suami yang sangat2 aku cinta.. hahhaa..pulanglah kami dgn hati yang gumbira tapi yang paling pelik kan.. ade orang tuh yang lebih2.. dok ngadap bb jek tak abis2.. baru seminggu udah jahanam bb dibuatnyer.. tima makan dok dpn bb.. time tido pelok bb.. memang tak leh jadik ni.. dulu dia yang taknak.. sekarang dia yang melebihi batas..padan muka ko sayang!!!.. hahahhaha.. jadik terpaksa la tambah wit sikit nak tukar bb baru.. yang syiokk nyer taknak pulak claim waranty.. tak leh tunggu lama-lama katanya.. hahhaha.. tau pun ko penangan bb.. hehhe..

akhir kata bb ni memang best tapi tak leh leka sangat.. dan yang best time nyusu anak pun leh ngadap bb.. tambah2 bbm ngan kawan2 tersayang.. yg penting bbm dgn suami free jek..hehhee.. yang lain2 aku memang tak reti nak downlood sana.. nak upload sini. malaih nak gebek2.. kang memang tak jadik citer punya.. dok langut ngadap tuh jek.. alhamdullilah ape yang aku nak dah dpt walaupun tak pernah terfikir pun nak dapatkannyer..




No comments: