Jul 11, 2011

10 jam dlm labour room..

biler teringant saat2 dlm labour room memang seriat darah ni..bersalin kali ni memang agak susah la jugak.. bukan susah nak keluarkan baby tapi nak tunggu 'jalan' bukak..

1.7.2011~ turun darah... check klinik baru bukak 1 cm.. hadoii!!...pastu tunggu sampai 4.30 ptg tak sakit2.. terus gi hospital.. risau plak ape2 jadik kan.. masa tuh baru bukak 3cm...

2.7.2011~ masih tak sakit2.. pelik betoi... darah pun turun sikit jek..nasib baik kawan2 satu wad best. leh bergelak ketawa dlm wad tuh.. tak de la bosan sgt..

3.7.2011~ pukul 1 pagi tetiba sakit ya amat2 sgt.. 10 minit sakit pastu sakit balik.. terus check baru bukak 4 cm.. hadoii!! lama betoiii nak bukak.. pastu dah sakit sangat terus diorang tolak pergi labour room.. nasib baik suami boleh teman.. punya sakit tp jalan masih bukak 4 cm.. suami dah tersenggguk dlm labour room tuh sambil kedua tangan tak lepas2 pegang tangn aku.. punya la hindustan tengok aku menahan sakit, dia pulak yg meleleh air mata.. pastu sat2 cium pipi aku .. haihh biler teringat nak gelak pun ade.. mcm aku ni dah nazak sangat dibuatnyer.. hahaha.. tapi yang paling kelakar dia siap cakap.. ni yang last.. tak payah dah!!! hahhaa..

dlm pukul 10 pagi mcm tuh, aku dah terasa kepala baby dah nak kuar..rupanya dah bukak 8 cm.. terus aku suruh suami aku kuar.. aku taknak dia tengok aku bersalin sebab dia ni terlampau HINDUSTAN.. hahhaa.. kang takut plak lain jadiknyer.. mana tau kan kot dia pengsan kat situ lagik naya.. cukup la sekadar dia sudi teman aku dlm labour room tuh.. hhehe.. akhirnyer tak sampai 10 minit tepat jam 10.10 aku selamat bersalin.. fuuhhh lega.. jahitan pun tak banyak... dlm sakit2 biler tengok baby terasa seronok sgt2.. suami?? huhh!!! paling over..tak ingat kat bini dah.. asyik dgn baby dia jek.. tapi syukur semuanya selamat.. sihat... alhamdulillah..

2 comments:

MrS. F!zA said...

panjang lebar ku baca kak igt ada gambar baby kt bwh..mna baby?boy ke gurl?kasi up la nk tgk kak..huhuhu

*hubby akk muka legend tapi hati sweet..hahahaha

armouris said...

info tentang berpantang selepas bersalin di SIHAT SELALU - Rahsia Bertungku Dengan Mudah Semasa Berpantang