Jun 29, 2011

terasa sangat bersyukur...

sejak berpindah ke rumah baru aku ade juga didatangi jiran2.. rupanya jiran2 memerhati jek family kami..ade sorang jiran muda dtg la ngadu nasib dgn aku..pasal keluarga.. tetiba aku jadik sedih dan terharu.. gamaknyer diorang selalu intai ape yg kami buat rumah.. leh tahu lak bagai2 cerita isi dlm umah.. alamakk!! ni yg mula gerun ni.. hahhaa..

berbalik pada jiran aku tadi.. punya la di kata seronok tgk family kami yg sangat2 hepi.. tapi aku rasa biasa jek.. mak abah ..adik beradik..  keluarga mentua yg sentiasa dtg umah.. leh baring2..lending2 sama2.. leh sembang gelak2 tapi dia?? mcm2 yang terjadik kat umah.. dgn adik beradik pun leh dengki mendengki.. bole gaduh sini sana.. dgn mak pak mentua pun leh bercakaran..di pendekkan citer hidup dia hanya dgn somi & sorang anak jek.. raya pun kat rumah sendiri.. lagik satu tak penah gi jenjalan kemana.. paling jauh pun pegi mandi sungai.. biler dia tengok kami, dia pun rasa sangat2 sedih sebab dia tak mcm kami...

biler dia citer jek mcm tuh & mcm2 lagik la yang kami borakkan... terasa diri ni memang betoi2 bertuah sangat2.. punya sebuah keluarga yang sangat mengambil berat .. hepi dan bertanggungjwb.. tipu la kami tak de masalah tapi alhamdullilah.. semuanya dipermudahkan.. alhamdullilah..!! syukur sangat 2 pada Allah. lagipun kiter di dunia ni bukan sama..!!! ade yg bertuah ade yang tak..


No comments: