Apr 14, 2011

kaki kejang...

ramai yang menegur perot aku besar.. badan aku kecik.. ye ker?? hehe.. entah la tapi aku rasa memang betoi kot sebab aku rasa udah tak larat bebenor nak jalan2.. udah terkengkang-kengkang jalan tambahan lagik sekarang ni aku asyik kejang kaki time tidor..kejang kaki ni dtg tiba2 jek.. nasib baik incik somi ade..terpaksa la dia bangun pepagi urut kaki aku..kesian pun ade kat dia tapi aku terpaksa..  sakit giler sampai kadang tuh aku menangis kesakitan.. pastu esok nak pegi keje still sakit sampai orang tegur ape hal kaki kamu ni...jalan pun udah tak betoi.. nak cuti & mc sangat la malas nak meninggalkan makmal yang tersayang..heheh.. lagipun nak simpan cuti untuk lepas bersalin nanti.. mana tau kot baby sakit demam nanti.. cuti mesti kena pakai banyak...

cer tengok gambo aku ni yang ditangkap oleh si cocot semalam.. kesian aku kurus jek.. nak bawak perot pun tak larat.. dah tak tau nak makan mcm mana lagik dah..

tadi tgk tips utk merawat kekejangan kaki semasa mengandung,.. kalau nak baca klik sini... 
nak cuba la.. mana tau kot berkesan..

10 comments:

che'wa said...

bb berapa kilo dah cheqla?

badan kurus bawak bb besar mmg la t'kengkang2 la jwbnya hehee..

LyNn HaMzAh said...

kak, lynn panggil kaki kejang tu simpul biawak...huhuhu...kadang2 lynn pun kena tau...bila penat sangat dan banyak berjalan memang la akan kena simpul biawak nie...

comeynyer akak...lynn suka tgk...hehehe...

LyNn HaMzAh said...

kak, lynn panggil kaki kejang tu simpul biawak...huhuhu...kadang2 lynn pun kena tau...bila penat sangat dan banyak berjalan memang la akan kena simpul biawak nie...

comeynyer akak...lynn suka tgk...hehehe...

Gaban said...

ada seseorang pernah pesan kat akak, jgn minum air batu masa ngandung utk elak kaki kejang. dia cakap masa dia tgh nak beranak, tetiba kaki dia kejang, bygkanlah mcmana tu. dah la tgh sakit..sekali kaki plak kejang. kalau nak minuman sejuk, lebih baik letak dlm freezer je. akak amalkan mcm tu aje la..Alhamdulillah, dari anak sulung sampai yg no.3 ni mmg tak pernah alami kaki kejang.

MataHati @ MH said...

sabar sabar.. tinggal beberapa bulan jer lagi tu.. byk2 kan rest

mysha said...

hye akak...

sHa jenjalan kat bLog kak lyn. sKali tersInggah bLog akak.. akak peRak kat mana?? sha da exchange link ngan akak.. harap2 kte leh keep in touch yer..

sALam perkenalan kak..

mama_izz said...

kak chewa.. bb tak tau bape kilo..dah lama tak timbang.. masa 6 bulan aritu 600 gm lebih.. hehe

mama_izz said...

Lynn.. owhh ye ker... simpul biawak yer.. akak kalau jalan2 tak kena sgt tapi time tidor tu yang selalu kena.. sejuk kot...

mama_izz said...

Kak yati..hadoii sakit tuh kena masa bersalin.. insyaallah ceqla kurangkan ais.. nak benti minum ais tuh tak berani janji ler.. hehehe..

mama_izz said...

Matahati.. tengah bersabar la ni.. tapi mcm dah tak sabar dah.. hehhe