Mar 4, 2011

Mengidam..

alhamdullilah.. kesihatan aku semakin ok dan memberansangkan.. tak de dah sakit2 pale atau muntah2.. tak larat dah dok sakit2 .. lembik2.. sabar je la.. dugaan betoi.. hehhee... 

kalau org pregnant ni selalu dikaitkan dgn mengidam kan.. korang ade ngidam tak?? dulu masa anak sulung aku ngidam nak buah pala muda.. jenuh la mencari.. akhirnya dpt jugak makan.. mengandung anak kedua ngidam nak makan roti Nan.. yang kedua ni paling teruk sebab tengah malam bangun pukul 3 4 pagi mintak makan roti Nan.. nasib baik la kedai mamak bukak 24 jam.. leh gak ngagau mencari roti Nan tengah2 malam..

Anak ke 3 ni tak de pulak rasa mengidam atau belum lagik tak tau la.. mintak2 la idak.. tak lalu!! hehhe.. tapi anak ke3 ni aku mcm rasa tak kenyang2.. asyik nak makan jek kejenyer.. pulak tuh nak makan sedap2 jek.. tapi yang paling aku suka ayam Tandori.. mulut ni asyik terasa2 jek ayam tandori walhal aku bukan gemor sgt pun..tak pun mkn ala2 western gitu.. ate incik somi ikut kan je la... janji si isteri puas.. hahhaa..


kadang2 fikir best gak ngandung ni.. mengada2 jek.. itu nak.. ini nak..semua ditunaikan tapi kadang2 kadang kena la kawal napsu makan tuh.. kalo ari2 makan mcm ni bankrap la jugak.. kalau makcik orang kaya ok kan.. hari2 bole makan sedap.. nasi tak mandang pun tak pe.. tapi aku tak leh la kalau tak nampak nasi sehari.. mesti nak makan jugak.. lauk ikan bilis pun soddappp.... heehe..



* gambar cocot & incik somi ni hanyalah gambar hiasan sahaja.. tak de kena mengena dgn kes idam mengidam ni..

sekian terima kasih..


No comments: