Mar 31, 2011

di tumbuk suami...

kome baca tak berita arini pasal disepak teranjang oleh suami akibat mengidam nak makan buah remunggai (bahasa orang perak).??? hehehe... tersenyum aku baca cerita ceriti mcm ni.. bagi korang nak salahkan suami 100% ke kalau kiter tak tau citer sebenarnya.. hahhaa.. bukan aku nak kata ape.. penah terjadik kat aku dulu..

masa anak kedua aku ngidam sangat nak roti Nan walhal aku bukan suka sangat makan roti nan ni.. bole dikatakan hari2 nak ngadap roti nan... sampai tengah tengah malam kul 2 3 pg nak roti nan.. korang bayangkan perasaan seorang suami yang asyik melayan kerenah isteri mengandung yang tak abis2.. banyak songeh..satu hari tuh suami aku penat sangat.. aku gerak pukul 2 3 pagi mcm tuh nak roti nan.. dia ckp leklok ngan aku.. tak larat nak keluar.. penat sangat.. aku pun mula la naik angin... aku kata, aku nak jugak.. aku nak jugak.. aku tak kira... memang masa tuh mata suami aku dah merahh mcm nak makan aku.. katanya tangan dia dah ringan nak tampar aku.. kurang ajar.. tak paham bahasa!! dah la badan letih.. kena marah2 mau darah tak naik kan..

tapi dlm kes aku, dek kerana sayangkan isteri, suami aku beli la jugak roti nan tuh... tak de la sampai aku kena sepak menerajang.. tapi  lepas dah ok semua, suami ade nasihat aku.. hidup ni kena saling faham memahami... kalau tak ini la jadik nyer... suami bukan tempat utk di maki hamun.. dimarah2.. suami takkan naik angin kalau isteri tak buat keje giler...

dah aku ade terbaca satu buku... kalau kiter tak dapat menahan rasa mengidam atau sesuatu yang kiter nak sangat, banyak2 mengucap.. berselawat dan berdoa agar diberi ketenangan hati.. insyaallah ape yang kiter nak, akan dpt....

Cuba cakap elok2 kat suami, dgn lemah lembut.. insyaallah suami akan usaha dapatkannyer tapi tak tau la pulok kot memang suami tak de hati perut punya.. buat dek jek ape yang isteri mintak... 

Maaf yer.. ini hanya pendapat aku.. aku tak de kat tempat diorang..sebab benda ni pernah terjadik kat aku.. aku tak bole nak kata ape sebab setiap orang ade pendapat masing2.. tapi tu la.. laki tuh gamaknyer tak tahan sangat sampai memukul si isteri.. yang herannye tak de cara lain ke nak ngajar isteri selain memukul.. tak pun kalau isteri tak tahan sangat & suami tak dpt carik, pegi carik sendiri.. leh tanya kawan2 india ke ape sebab setahu aku india yang selalu tanam pokok ni.. kalau dia tanya aku pun, aku bole poskan... hehhehe..(gurau jek) sebab kat perak ni melambak2 pokok remungai ni...  buat kari sedap ooooo.. tapi ape kan daya, yang terjadik telah terjadi.. moga dijadikan pengajaran utk kiter semua.. anak ke3 aku mintak ape pun selalu berhati2.. kena sentiasa jaga hati suami.. kesian pun ade.. dah la balik keje tengah malam.. isteri rengek2, mau tak angin kan suami tambah2 kalau bendanya payah nak dpt..

nak baca jom ke....

http://www.hmetro.com.my/articles/Belasahisterihamilmengidam/Article


1 comment:

Gaban said...

alhamdulillah akak tak pernah pulak ngidam apa2 ceqla...kalau akak ngengada pun rasanya laki akak mesti ingat akak buang tebiat. sbb akak mmg jarang mintak apa2 dari dia, kecuali bab2 keperluan harian atau anak2. kalau akak sempat dan ada duit, mmg selalunya akak yg pegi beli sendiri. kalau dah emergency sgt barulah akak mintak dia tolong atau kuar sesama pegi beli.
kadang2 teringin gak nak buli dia, tapi bila tgk muka dia rasa kesian pulak..tak sampai hati laa..hehehe...