Mar 29, 2011

berat turun le pulok....

owhh susah hati sudah nak masuk 27 minggu...berat badan turun 2.5 kg.. berat badan sekarang 47 KG... doktor jugak terkezutt pastu tanya la tak makan ke?? vitamin tak ambik ker.. owhh tidak hari2 makan ubat-ubat yang doktor bagi.. makan memang tak hingat.. keje aku lapar...lapar..lapar..lapar.... pelik jugak kalau berat aku turun..stress?? mungkin jugak la sebab kerenah anak2 yang kadang2 buat aku jadik tak tentu hala..melenting tak tentu pasal..

biler doktor cakap gitu gini perasaan aku mula la bercampur baur.. takut pulak ape2 jadik kat baby.. biler doktor scan.. aku mula cerewet.. nak tengok mata baby.. nak tengok idung baby... nak tengok mulut baby.. tangan baby... kaki baby.. jantung baby .. otak baby .. berat baby dan mcm2 la aku suruh doktor tuh buat... nasib baik checkup swasta, doktor ikutkan aje la.. kalau checkup kerajaan mau aku kena maki hamun.. hehhee.. alhamdullilah, baby sihat sempurna..tapi yang aku geram nyer incik somi sempat lak tengok idung baby.. aku pun tak perasan dia bole perasan pulak.. "eh idung ikut idung mama la".. hahahhaa.. ye la..ye la mentang2 la idung aku tak mancung tapi mcm la idung dia tuh mancung sangat.. hahahha..

akhir sekali doktor cucuk kancing gigi tapi malu betoi la sebab kena cocok kat buntut.. sebabnyer doktor ckp tangan aku sangat kurus kering.. doktor pun tak sampai hati nak cucuk kat tangan... buntut ade isi skit.. tak rasa sakit.. hehhe.. aku pun ok je la..asal aku sihat walafiat..

akhir sekali mcm2 la yang aku sembang2 dgn doktor.. kegelisahan aku.. keletihan dan segala-galanya dan doktor cakap mungkin faktor umur aku yang buat aku jadik mcm ni.. dulu masa ngandung pun boleh lari2.. sekarang ni asyik terbayang bantai jek.. dpt baring sekejap pun jadik la... cepat letih.. cepat marah.. sentiasa rasa gelisah.. fikiran aku melayang yang bukan2 & mcm2 la perasaan yang tak berapa sedap ni.. dan lagik satu baby aku terlalu aktif..  risau pulak hyperaktif.. ye la doktor dah bagi makan Neurogain sejak kandungan aku 3 bulan lagik.. tapi takkan sebab neurogain pulak.. iskk!! risau pulak anak jadik hyper.. kadang2 biler dia aktif sangat aku pulak yang rasa letih n lapar sgt2.... incik somi & anak2 seronok la tengok baby main tendang2 dlm perut...incik somi pun perasan yang baby kali ni memang sangat aktif dan aku memang lembik sgt2 ngandung kali ni...

harap semuanya ok ok aje.. hingga bersalin nanti, mama dan anaknyer sihat2 sempurna.. insyaallah..


4 comments:

Rinah said...

Amin..
Semoga ibu dan kandungan sihat :)

LyNn HaMzAh said...

ringannya akak...lynn nie dah cecah 70 kg tau kak...huhuhuhu...jenuh la lynn nak turunkan berat badan nanti...

akak jangan la stress sgt2 yer...

MrS. F!zA said...

akak..fiza dlu lagilah berta tak naik2..kalo naik pon 200gram..stp kali check up gitu je kdg tk naik lgsg..huhu lps tu kan raya puasa blh plk berat turun..lg lah takut..mujur due jauh dgn raya..kira lg sebulan lepas raya due date..smpi naik 4kg..giler byk tu..2minggu ulg checkup naik 2 kg p lg naik 2kg..gerun plk..kekeke

MataHati @ MH said...

makan banyak sikit time malam utk tabahkan berat badan.. terutamanya nasik