Feb 23, 2011

Tiada lubang di kemaluan...

eee.. bunyinyer macam lucah kan!!! tapi ni memang kenyataan ok.. terjadi kat anak dara aku sorang tuh..  saja nak share pada kaum2 ibu yang ade anak2 perempuan.. jenguk2 la skit kemaluan dia.. jgn main sapu bedak jek & pakai pampers jek... ni benar2 terjadik kat cocot anak perempuan saya yang nakal.. ehhe..

sejak cocot lahir tak de la saya gebek2 atau jenguk sampai dlm2 kemaluan dia.. just basuh2 ape yang patut & pakai pampers... satu hari ade kawan tuh bagitau anak dia asyik demam2 jek.. memang dari kecik asyik sakit2.. biler dah besar dlm darjah 4 5 mcm tuh si anak terperasan yang dia tak de lubang untuk kuarkan darah period tuh.. huhh!! kelam kabut la mak dia kan bawak pegi klinik.. di bawa ke pakar... sampai kena operation.. masa kawan aku cerita tuh terus la aku pergi gebek2 anak aku punya.. menangis aku.. teriak bagai orang giler.. patut la cocot selalu demam!! terus aku bawak dia gi hospital.. nasib baik dia kecik masa tuh.. doktor pakar bagi dia ubat krim jek..

pastu aku tanya la doktor.. kenapa bagi ubat jek?? kawan saya punya anak sampai kena oparate.. dia kata, cocot masih kecik.. ade peluang lubangnya terbuka sapu krim tuh.. memang ajaib kan!! kawan anak aku tuh dah besar.. sapu krim pun tak jadik ape.. kena operation la...rupanya selaput di luar tuh dah tebal & tertutup..cocot punya masih nipis..

akhirnya beberapa bulan ke Pakar dan pakai krim tuh, alhamdullilah cocot ok!! dah jarang demamn.. biler aku tanya pakar, betui ka cocot demam disebabkan tragedi ni.. doktor cakap yer.. sebab air kumbahan dari badan2 orang pompuan kuar ikut situ.. biler dia tak dpt keluar, badan lemah.. antobodi tak kuat.. tu la sebab demam atau sakit2 jek..

hari tuh aku ade cerita kat kawan baik aku, anak2 dia lahir jek memang tak ade lubang tuh.. jadik terus dia bawak gi klinik.. lagik cepat pegi, lagik senang.. doktor bagi krim bape bulan tuh terus ok!!! ari tuh masa kami pegi klinik pakar ade sorang cina ni tanya.. apesal anak u?? aku pun cerita.. dia pun gelak & cakap... wow anak u ni nakai tau!! itu pasai tarak lubang!! liat!!! hahhahhaha....

biler2 ingat2 cina tuh cakap, memang betoi la cocot ni nakai!! hahhaa..

9 comments:

My Little Diary said...

ishhh... menakutkan ye... semua tu kuasa Allah...

perjalanan pulang said...

subhanallah..... begitulah keagungan tuhan

mrsboan said...

oo..mcm tu ye. Alhamdulillah and TQ sbb share...and semoga baby dlm perut and ibunya sihat2 slalu..

Anonymous said...

aku pun nyaris2 x tau hal tu .. mase nak sunat aleesa baru tau yg dia x ade lubang kemaluan ....al-hamdulilah ok dah dia ... setelah doktor bg ubat sapu ... doktor kate dlm 2 mggu baru nak buka ..

My Word My World said...

salam, boleh saya tahu apa nama krim tersebut. anak saya (5 bulan) pun menghadapi masalah yg sama. kami sekeluarga susah hati memikirkan perkara ini.

nsazwa said...

salam..anak saya pun xde lubang jgk...sbnrnya bayi pompuan mmg ramai yg lahir tanpa terbuka lubang haidnya....act, bukan xde lubang, cuma lubangnya tak terbuka... anak saya, saya sedar ms umur 8bulan...tp sy ignore je sbb takukt anak sakit...yela, ms tu kononnya masih terlalu kecik...rupanya lg kecik kita bawak, lg senang lubang tu terbuka...skg ni anak sy dah 3tahun...smlm tpt tu berdarah..bila sy tgk, rupanya lubang dia terbuka...dan sy bawak g klinik, doc suggest suh beli permarin cream..katanya i'allah lubang tu akan terbuka....tp kena cuba bukak setiap hari...

Anonymous said...

Salam, saya juga mngalami masalah macam ank puan. tapi sy dapat tahu masa darjah 6 dan operate. dua bulan sebelum dapat tahu & operate, sy mengalami sakit perut yg teramat sgt sbb darah haid tidak dapat keluar. bila check doct, doct cakap saya tiada lubang and darah haid tersumbat dalam rahim. darah haid tu dh mengalami dua kitaran. alangkah seksanya. sekarang, sy dah berumur 23 tahun dan dapat menjalani kehidupan yg normal. kpd bakal ibu, sila check kemaluan anak semasa mereka bayi lagi. sangat parah bila berlaku semasa dia dah besar, mcam saya.

Anonymous said...

InsyaAllah, tiada apa2.

Anonymous said...

Creame tu kena sapu smp bila