Jan 14, 2011

sudahh 16 minggu..

subahanallah.. aku sudah merasai tendangan yang kuat dari janin kesayangan aku.. hurmm terasa keseronokan yang amat sgt...biler aku berjalan dah mula rasa berat coz perot membesar, aku lak masih kurus kedinding.. yang peliknya kaki aku mula besar.. dulu kasot pakai saiz 4 tapi sekarang dah pakai saiz 5... yehhaa!! seronok nyer sebab senang nak carik kasot yang cantik2.. kalau saiz 4 nak carik kasot memang terhad.. yang paling nyampah time ngandung ni idung kembangku semakin mengembang.. hahhaa.. tapi nak buat mcm mana kan.. udah nasib badan.. hahahha.....



bayi dlm kandungan aku sudah berusia 16 minggu.. alhamdullilah.. jom tgk ape yang dah belaku di usia dia 16 minggu.. (ikhsan pakcik google)

* Panjang janin sekarang sekitar 16 cm dan bobotnya sekitar 35 gram. Dengan bantuan scan, kita dapat melihat kepala dan tubuh bayi, kita juga dapat melihatnya bergerak-gerak. Ia menggerak-gerakkan seluruh tungkai dan lengannya, menendang dan menyepak. Inilah tahap paling awal di mana ibu dapat merasakan gerakan bayi. Rasanya seperti ada seekor kupu-kupu dalam perutmu. Tetapi, ibu tidak perlu khawatir jika belum dapat merasakan gerakan ini. Jika si bayi adalah anak pertama, biasanya ibu agak lebih lambat dalam merasakan gerakannya. Janin usia 20 Minggu

5 comments:

MrS. F!zA said...

pheww!! jaga kesihatan n minum byk air ye!! dh berkongsi zat tu..hehehe

LyNn HaMzAh said...

take care yer kak...usia kandungan kita hampir sama kan...

Umi said...

wah, mesti mama_izz excited... :)

mama_izz said...

Tq fiza.. TQ Lynn

mama_izz said...

umi.. excited la jugak sebab dah lama tak beranak.. hehhee