Jan 7, 2011

kebanyakan blogger sangat berlagak..

ehhh.. korang berlagak tak??  aku memang belagak.. hahha.. ok masa aku jenjalan makan angin dari blog ke blog aku terjumpa satu blog kanak2 ribena yang kencingnya masih berbau nestum.. menulis tentang blogger.. tajuknya tak yah la diwar-warkan.. agak kelakar membacanyer... ok aku ceritakan sedikit blog olahan beliau yang mungkin tak pernah gembira dgn hidupnya atau tak pernah kot bersyukur dgn hidupnya..

aku punya pendapat la.. kebanyak blogger tidaklah berlagak tapi mereka sebenarnya menceritakan ape yang terjadi sehari-harian hidup di dlm blog agar cerita ini terpahat dlm blog .. kalau  nak ingat semua citer dlm otak mana nak ingat.. katakanlah aku beli beskal anak..7 tahun kemudian dah rosak..kiter pun humban la ke gaung..  tapi biler tulis dlm blog semetinya ingat siap ingat biler tarikh belinya.. biler baca2 balik tentu kita tersenyum sendiriankan sebab kiter siap tulis biler kiter beli.. dimana kiter beli dan macam2 la.. pastu benda2 yang kiter beli dr besar sampai kecik bole dijadikan kenang-kenangan 7 keturunan tau!!! anak cucu kiter pun bole baca.. ehh suka hati la kalau blogger nak tulis ape pun.. bagi aku semua tuh bukan belagak!!! tapi inilah kenyataan hidup!!!..

tipu la kalau manusia asyik gembira jek 24 jam 365 hari.. tak de susah2..itu bukannya manusia la namanya atau ade la benda tak kena .. hahha..tapi yang sedih2 buat pe la nak pahat dlm blog..ade la citer tapi tak la tiap hari citer2 sedih ari2.. kan.. kan..  kawan2 lain pun nyampah nak baca citer2 sedih ni... seolah2 mintak simpati jek kalau tak mintak simpati kalau aku citer yang aku susah ke.. tak de duit, ade ko nak tolong aku ke tolong masukkan duit utk aku?? hahhaa.. betui2 la kencing ko bau nestum la.. lain la setiap blogger yang tulis tentang kesusahan diorang, kau bagi bantuan.. ko masukkan duit dlm akaun diorang.. kata la aku tak de peti ais sekarang, sebab rosak.. .. ape kata ko belikan aku yang baru, mesti rezeki ko murah... haih!!

ok ..pepagi aku ni dah membebel...!! citt!!

3 comments:

MrS. F!zA said...

ekekeke igtkan akak kata saya yg berlagak..nak kena la ni..haha

sape tu?cer bg backlink sikit :p

wana said...

ntah la cheqla..lain org lain la niatnya :D..

betul tu apa yg kita tulis utk tatapan kita jugak nnt kan..

akak rasa stakat beli benda2 yg murah tu,pastu nk kongsi b'sama no hal lain la kalo b'belanja beriban2 tu kan..mmg telan air liur je la hehheeee..

akak rasa itu lebih baik dr asyik nk mengumpat org lain @ asyik crite sedih je kan..org pun jemu :D

Sidratul Muntaha said...

ehehe
budak tu klu dpt dgn aku
siap arr kena sekeh.
budus.
dia tu yg tak reti syukur.
idup kita ni bukan tuk disia2kan...
tempuh segala cabaran dan kongsi kegembiraan.
tu pun mahu ajar ke itu budak.
budus sekali lagi.