Jan 3, 2011

hari pertama dirundung kesedihan..

haha.. ok tak tajuk di hari mendung sebegini... seperti biasa aku dan incik suami menghantar anak2 ke sekolah.. cocot setel... yuran baju dan semuanya2 setel.. alhamdullilah.. tinggal si abang.. gi la beli buku kat koperasi... tiba masa diorang beratur hati ni rasa sayup sangat2.. kenapa?? melihat budak2 yang bersekolah di hari pertama persekolahan dgn pakaian.. kasut dan beg yang lusuh.. aduhai!!  biler tengok anak2 sendiri rasa bersyukur sgt2.. walaupun tahun ni dgn 2 pasang baju yang aku carik paling murah sekali tapi alhamdullilah sekurang-kurangnya memakai segala yang baru..

aku perhatikan budak2 yang pakai baju lusuh.. hanya dok diam tepi tiang sambil melihat budak2 berlari.. owhh tidak semakin aku sedih.. mungkin hati diorang lagik sedih..tapi ape la daya kan aku nak bantu pun tak terdaya.. aku pun dah pokai ni.. hahhaa..

aku tanya la si abang kelas ape bole lak dia tak tau.. aku gi la jumpa PK HEM utk tanya si abang kelas ape.. nak tanya sekali yuran diorang berapa.. nak setel cepat2  nanti tak la kelam kabut sgt ...malas nak fikir dah..pastu cari punya carik rupanya danish duduk di kelas perdana.. alhamdullilah.. tak turun kelas.. masih duduk di kelas pertama.. syukur sangat2.. bertambah sengih mcm kerang busuk biler PK tuh puji2 anak aku.. hahaa.. rasa nak pengsan pun ade... hahahhhaa.. tapi alhamdullilah semua berjalan lancar...

masa nak balik baru nak love..love kat si abang.. udah baju dia kotor.. cisss!! nak jek kena penyekeh kat situ.. nasib baik orang ramai kalau tak mau kena sekali ngan aku.. belum masuk kelas lagik habis kain baju.. haihh!! nasib baik budak2.. hahhaa..

ok sekian dulu cerita di hari pertama persekolahan!!!.. :D

6 comments:

MrS. F!zA said...

aah kan..kalo fiza tgk pon sayu hati.. terkenang2 zaman persekolahan dulu2 tkdela baru je stp tahun.. hehe

awat tak sekeh je abg tu??ekekke

LyNn HaMzAh said...

huhuhu...memang sayu kak tgk budak2 tak bertukar baju sekolah nie...moga diorang tu belajar rajin2 dan dapat result yg cemerlang...

Sidratul Muntaha said...

tetiba teringat time aku anto adik aku daftar skeolah dulu..
samalh mcm tu...
huuuh
tak smpai 2jam..
baju tu dah kotor..

mama_izz said...

sama mcm fiza mcm akak dulu2.. tu la pasal biler tgk budak2 mc tuh sayu jek.. hehhe

memang nak sekeh pun tapi sebab ramai orang baso je la.. haha

mama_izz said...

Lynn.. ha'ah tu la.. harap2 walaupun baju lusuh diorang belajar rajin2.. tapi akak tetap rasa kesian.hehe

mama_izz said...

sidratul muntaha..

haha.. ok jugak 2 jam ni.. setengah jam dah kotor lagik haru.. hehe