Jan 2, 2011

esok.............

huh!! esok sudah memulakan alam kesibukan..anak2 sudah memulakan alam persekolahan.. huh!!  rasa malas bebenor setelah begitu lama bercuti..

Yang paling malasnyer nak jerit pagi2 buta nak kejutkan anak2....cakap lembut2 taknak bangun alamat kena bebel la pagi2.. dulu aku rimas bila mak aku bising pepagi sekarang padan muka aku biler aku dah jadik mak orang, aku pulak jadi pembebel.... bangun pagi jek keje nak bebel.. kalau sehari tak bebel tak sah!! mesti anak2 aku runsing tapi ape nak buat diorang yang salah.. kejut dgn penuh lemah lembut dan berdedikasi tak mau

bangun.. tapi bila aku dah terjerit2 baru terhengeh masuk bilik ayor.. hishh!! geram aku!! hahaha...

tapi inilah kenyataan.. demi anak2.. tak baik ngeluhkan kalau nak anak2 berjaya.. anak2 selalu gak sound apesal la mama ni garang sangat.. hurmm semuanya sebab nak tengok anak2 berjaya.. kalau tak garang diorang tak takut.. papa lagik la.. tak penah garang lansung..tapi tak pe.. sorang garang sorang tak garang baru seimbang kan.. kalau dua2 garang kesian plak anak2..

semoga anak2 kembali merajinkan diri utk belajar esok dan selamanya..

mama garang tapi penyayang.. hikk..hikk.. poyo puji diri sendiri.. hehe

2 comments:

LyNn HaMzAh said...

ha...betul tu kak...nak kena gigihkan diri mengejutkan anak lepas nie...hehehe...

mama_izz said...

hhaha.. tu la yg paling memeningkan kepala..