Jan 25, 2011

cenot-cenot anak saya.... hahaha

hari ni kandungan saya sudah berusia 17 minggu 3 hari dan hari ni saya pegi checkup utk kali yang ketiga.. kali ni sangat bahagia.. sangat seronok .. sebab ape?? masa scan cenot-cenot anak saya dah nampak.. muahahha.. best ok!!.. sangat2 best.. hahhaa... eh tau ke cenot2 tuh ape?? cenot2 tuh jantina anak saya.. hehhe..

masa pegi tuh doktor saja scan.. tetiba doktor tnya.. baby gerak mcm mana?? aku cakap la baby gerak sangat aktif.. pastu doktor cakap.. cepatnyer.. bagus betoi... pastu masa scan doktor ukur kepala baby.. ukur tulang belakang dan masa doktor ukut peha dia, terus doktor cakap.."eh baby dah tunjuk jantina dia la..." nak tau ker?? tak malu betoi la baby ni.. orang lain  baby malu2 .. tutup tak mau bagi tengok jantina , ni dia leh pulak kangkang luas2.. hahhaa..

Bila doktor cakap nak tau jantina, aku pun songeh2 la.. mesti la nak kan!! terus doktor tunjukkan jantina dia.. terus aku ketawa.. nampak clear giler ok jantina dia.. hehhhee... tapi naluri keibuan aku memang dah rasa apakah jantina anak aku.. mak abah semua pun dah teka... incik somi pun selalu cakap baby tu baby ape.. maknanya tekaan semua orang adalah benar belaka.. alhamdullilah.. aku pun tak kisah janji dia sihat walafiat.. cergas dan bijak.. 

 bulan depan scan lagik..doktor suggest buat 4D.. tgh fikir2 nak buat atau tak.. kat ipoh ni mahal sgt.. rugi lak rasa duit.. hehhe.. tengok la mcm mane..hari ni nasib baik tak kena ratus2 mcm bulan2 lepas.. .. alhamdullilah.. save skit duit ni.. hehehe..


eh..eh nampak ke cenot2 anak saya?? tak nampak la kat sini.. hehhe..korang rasa anak ape?? hahhaa..

berat saya pun ok.. naik la jugak.. dari 41.5 kg naik 44 kg.. hehe.. alhamdullilah..




2 comments:

MataHati @ MH said...

pada firasat sya, superboy.. ;p

mama_izz said...

jeng..jeng..jeng... hahhaha...