Dec 27, 2010

owhh tuhan sedang menduga aku....

owhh tuhan sedang menguji saya... bebal gak otak ni nak fikir.. jarang2 aku ade masalah jadik biler masalah dtg bertimpa2 otak ni agak sakit.. hurrmm tapi sabar aje la..ingat tuhan banyak2.. hadoii.. bukan masalah besar sgt tapi agar mengganggu fikiran aku la jugak.. baru2 ni aku kehilangan dompet kesayangan aku.. ntah mana la aku letak.. silap sendiri.. sebenarnya kau yang cuai.. memang cuai pun.. aku sekarang ni cepat lupa.. dah tua agaknya.. haha.. bukan sekali penah ilang beg duit tapi 3 kali.. ok kalau kad pengenalan  dah 3 kali ilang maknanya aku kena denda rm300.. hadoii mampoihh aku!! wit dlm dompet tuh jugak membimbangkan aku.. mungkin bagi orang lain tak banyak tapi kalau dah ratus2 tuh aku rasa sedih jugak la.. baru jek kuarkan gaji.. pegi bayar yuran si cocot.. beli baju sekolah cocot & buku2 cocot.. pastu gi check-up baby.. lepas tuh entah mana la aku letak dompet kesayangan aku tuh.. hadoii..jenuh dah aku punggah makmal aku.. rumah. semuanya dan kalau tak de tuh maknanya tercicir..hurmm

satu hal pulak.. masa incik somi aku cuci peti ais bole lak dia guna pisau jolok2 ais kat tempat beku.. dan akhirnya keluarlah gas memancul2 dari peti ais yang berusia 7 tahun tuh.. hadoii!! satu lagik masalah timbul dan yang aku heran plak tuh, blander pun rosak..  blander tuh pun dah berusia 7 tahun tapi nape la semua kejap2 ni nak rosaknyer.. hadoii!....

uwaaaa sedihnyer!!! kenapa la semua ni jadik sekarang ni... sob..sob.. sabar makcik sabar.. semua ni  dugaan Allah.. Allah sedang menguji kita sejauh mana kita mampu menghadapinyer...

kepada incik somi.. sori la yek terpaksa nyusahkan awak nak support semuanya.. makan minum saya pun awak terpaksa bagi wit.. uwaaa kesiannya awak...  tapi tak pe la.. ni la tugas seorang jantan sejati.. kekkeke...

7 comments:

Sidratul Muntaha said...

ahhaa
mak buyung nih
ahah
rilex..
xper,nnti boleh ganti.

LyNn HaMzAh said...

banyak betul dugaan tu kak...moga ada hikmah di sebalik apa yg terjadi yer kak...

mama_izz said...

sidratul muntaha....
nak ganti tu bole tapi lambat2 skit la sebab dah semput ni..hehe

mama_izz said...

betoi tuh LYnn.. sabo aje la.. hehe

norisah roslee qayyim said...

ala sedihnya...xper Tuhan nak bagi rezeki lain yang lebih baik la tu..Insyallah..jgn putus doa! Tahniah dah duduk umah baru..kita suka kg! damai...

Mata Hati said...

sabar hadapi dugaan.. cuba settle satu persatu masalah ni.

lain kali kena selalu beringat terutamanya pasal beg duit. susah ler kalau kena naik turun bank, jpj dan pejabat pendaftaran utl selesaikan masalah barang penting yg hilang

mama_izz said...

terime kasih norisah...terima kasih mata hati... insyaallah akan diselesaikan secepat mungkin.. hehe