Dec 19, 2010

dapat akhirnya..

dah lama tak hapdet blog... gara2 sibuk sangat.. ade sape2 yang rindu tak?? hahhaa... poyo!!

Sebenarnya tahun baru ni nak pindah rumah baru.. hik-hik..yang memenatkan ialah semuanya dlm proses mengecat.. mengemas dan sebagainyer.. wiring.. plumbing baru jek abis buat... sabtu ni nak tukar tingkap satu rumah..udah reput..  huhuhu..


ni la rumah yang akan saya pindah... alhamdullilah, setelah lama menunggu akhirnya dapat jugak duduk kat rumah ni... sebenarnya ni rumah lama..rumah pusaka mak ayah seorang kawan.. rumah biasa2 aje..biler nak masuk rumah ni tau2 aje la.. banyak yang dah rosak jadik kebanyakannya terpaksa diganti baru..

  pilihan hati saya.. red chilli.. hahha.. tapi tak abis lagik cat.. tau2 je la.. kalau nak upah orang cat mahal bebenor..  duit dah semput ujung2 tahun ni...

 
ha... abaikan bebudak yang panjat memanjat tuh.. ni ruang tamu saya.. sedang dlm pembikinan.. masih tak siap lagik.. sikit je lagik..

 yang belah sana tu dining...pakai kaler red chilli jugak.. tapi kaler asal yakni kaler kuning tak tukar lagik dgn warna puteh.. udah tak larat sangat nak ngecat jadik tunggu la biler2 ade masa..

terima kasih kepada kengkawan yang sudi membantu saya di saat saya susah dan senang terutama Fafa, Yanie dan adik aku JJ..diorang sudi  mengecat rumah.. mengemas dan tak lama lagik nak cuci.. pindahnyer tak tau biler lagik & harap minggu depan sebelum bukak sekolah, dapatlah pindah kerumah ini..

semalam mak abah pun dah dtg umah.. siap nak tanam pisang.. jagung dan sayur-sayur... haha..iyo la.. setakat mak nak tanam ok la.. yang nak menjaganyer aku jugak.. ntah rajin ke ntah tak .. aku takut mampusnyer pokok tu tak sampai bape hari tanam tapi kalau utan banat takut gakkan.. ntah.. pening.. kat tanah kosong tepi rumah tuh pandai2 la mak ngan abah...

alhamdullilah Ya Allah di atas rezeki yg tak terhingga ini...

5 comments:

cikzuzu said...

wah rumah baru! bestnya dapat rumah sebiji satu tingkat. idaman! idaman!

mama_izz said...

bukan rumah baru.. rumah lama.. hehehe.. nanti kalau singgah ipoh singgah umah mama tau...ntah biler kiter nak jumpa.. hehe

cikzuzu said...

ipoh tu tak pernah jejak lagi ma, entah bila. huhuhu.

LyNn HaMzAh said...

wah kak...nanti kena buat house warming yer...

mama_izz said...

cik zuzu.. meh la dtg ipoh indah permai.. hahhaa

Lynn.. tgk mcm ne dulu... tgh semput ni.. haahha