Dec 29, 2010

cerita ceriti bulan 12..

sejak2 akhir ni tak hapdet blog di atas kesibukan yang amat sgt.. nak cerita tentang cerita bulan 12.. tapi maaf sangat2 tarikh2 keramat tak ingat sangat... saya hanya tumpang hepi di atas kebahagiaan ahli keluarga saya..

awal bulan 12 hari tuh.. adik ipar saya yakni adik kepada suami saya selamat berangkat ke Australia menyambung pelajaran nyer di peringkat PHD bersama biras saya yakni isterinya.. alhamdullilah diorang dapat sama2 sambung belajar di tempat yang sama tapi Universiti lain..tapi diorang kata dekat jek diantara U masing2.... hurmm seronok sgt2.. nak tunggu aku gi sambung belajar entah bilernyer.. dah tua2 ni kepala dah beku  tak sanggup makkk.. kot mana tau rezeki anak2 pulak nanti..



sedih la tak dapat hantar diorang ke KLIA sebab incik somi ku yg tercinta tak bole cuti.. ade PC Fair kat stadium Ipoh..yang baju merah tuh adik kepada incik somi aku... yang baju petak2 tu biras aku.. yang lain2 tuh aku tak kenai sebab aku cilok gambar ni dari FB adik ipar aku.. hehe.. aku doakan diorang berjaya dunia akhirat..

*kesian diorang.. kamera diorang rosak jadik belum sempat lagik tangkap gambar diorang kat sana.. rumah pun masih belum dapat.. masih tumpang di rumah kawan diorang.. hope semuanya dipermudahkan oleh Allah..

Seminggu selepas kejadian adik ipar aku berangkat ke Australia, kazen somiku  lak kawen.. seperti biasa menjadi jurukamera tak bertauliah.. yang paling aku kagum pengantin tempah sendiri baju pengantin dia.. sangat2 la comei.. sesuai sangat dengan dia yang kecik molek..

 sesi membaling bunga.. yang dapat sambut ye la cocot.. owhh tidak tak lama lagik aku dpt menantu la.. hahahha..

itam kuning baju pengantin diorang.... udah sama dgn istana kuning ni.. hehhe..

 malam tuh tak de sesi potong kek tapi sesi makan2 buah-buah celup coklat..diorang cakap sedap tapi biler aku rasa tak masuk laaa.. aku cuma cedok coklat jek..lagik best.. nyumm..nyumm..nyumm..

ha kalau sebelah ade jek perkahwinan di sebelah incik somi, joget lambak memang wajib sebab yang semua adik beradik pak mentua aku main muzik jadik benda2 mcm ni tak lepas punya.. kalau korang perasan sebelah kanan bertudung pepel tu mak mentua aku sedang berjoget lambak.. haha. kelakar pun ada.. kalau aku idak le berani nak nari2 cenggini dpn orang tapi mak mentua aku selamba kodok jek..hahhaa

Dan nak cerita pasal adik ipar no. 4.. aku n incik somi tumpang seronok sgt2 biler dia bagitau dpt Anugerah Naib Canselor di UITM .. kagum sangat2 dgn dia... belajar jek..tak macam aku asyik gatai nak kawin.. haha..umur mcm umur dia sekarang dah anak 2.. dia masih gigih belajar..

yang baju merah depan tuh yek adik ipar no.4.. seorang perempuan dan sudah berpunya dan belakang tuh bertudung itam mak mentua ku yang comei juga sudah berpunya.. hahhaa...


pada 16.12.2010 ialah besday abah kesayangan saya yang ke 53.. hepi besday abah.. moga panjang umur dan sentiasa dimurahkan rezeki.. moga diberkati dunia dan akhirat.. sayang abah..

dah abis dah citer utk bulan 12.. walaupun aku rasa banyak betoi dugaan bulan ni tapi aku rasa hepi sangat2 biler mengenangkan keluarga dan adik beradik hepi dan berjaya.. di harap satu hari nanti anak2 aku pulak ikut jejak langkah diorang.. mana tau kot rezeki aku..insyaallah.. suami aku walaupun tak setinggi mana pelajaran dia, tapi sudah cukup membahagiakan aku.. tapi kena sentiasa beringat hari ini kita berjaya dan bahagia.. belum tentu esok kita masih berjaya dan bahagia.. tuhan sentiasa menguji dan menduga kita.. !! amin.. ok dah abis citer..

*terima kasih Ya Allah atas pemberian ini

4 comments:

LyNn HaMzAh said...

moga anak2 akak ikut jejak makcik dan pakcik dia...pandai2 ek adik beradik suami akak...

wana said...

dah rezeki depa ye :D..blajo oberc lg..

akak pun sama cheqla..kdg2 rasa mcm tringin nk sambung blajo kdg2 nk jd surirumahtangga je..

sbnrnya Allah dah aturkn sst yg baik utk kita maka b'syukur la..ok :D

mama_izz said...

Lynn tu la.. harap2 mcm tuh la.. mana tau kot rezeki tapi tak bole berharap sangat.. nanti kecewa pulak..

mama_izz said...

kak wana.. tu la.. rezeki memasing kan.. hehe..dah hidup mcm ni pun rasa bersyukur sgt2.. hehe;D