Dec 22, 2010

bila kiter menghina...

apa yang korang rasa biler seseorang itu tampak seksi... mcm tak sesuai jek kan.. pastu korang marah.. korang hina dan kadang2 korang menulis ketidak puasan hati dlm blog.. begitu jugak dgn aku.. kadang biler aku marah, aku menulis dlm blog sehingga kadang2 biler aku menulis ade yang terasa dan kini aku amat berhati2 biler menulis..

dan diriwayatkan aku ditegur oleh seorang teman.. alhamdullilah aku kembali tersedar.. kawan aku cakap pada aku .. tak baik ko cakap orang mcm tuh..seperti menghina orang.. kalau dia pakai sependa dgn coli pun kau ucaplah subhanallah dan doakan lah Allah memberi petunjuk kepadanya.. jgn nak menambah dosa dgn menghina orang.. dosa yang ada pun tak tertanggung.. bayangkanlah kita marah pada orang tersebut, biler orang komen mengapikan2 lagik cerita kiter lagik, bertambah2 la dosa kiter dan menarik jugak kengkawan kiter ke lembah dosa.. hurmm.. aku bengang jugak dgn kata2 kawan aku ni tapi biler aku fikir balik memang betul jugak katanya.. buat ape menghina sebab kadangkala diri kita pun bukan betul sangat.. sebaliknya mari sama2 berdoa dia yakni orang yang kiter nyampah dan jugak diri kita diberi keampunan tapi sebagai manusia kadang kala aku ni leka la jugak.. ada perasaan nak marah tapi kadangkala tak ingat jugak ape yang kiter buat....

jgn terlalu menghina orang atau menyampah kat orang sebab kadang kala orang yang orang yang kiter hina tuh akan jadik sahabat kiter suatu hari nanti.. wallahualam...

*tak caya tanya Fafa.. hehhehe

2 comments:

Hazlina Shahrel Mummy HK said...

terima kasih mengingatkan.. kadang2 terlupe jgk.. heheheh

mama_izz said...

haha.. saya pun sama.. kadang tuh nak ter ngumpat jugak.. hehhe ;D