Nov 26, 2010

giler bosan tak kojer..

hari ni tak kojer.. pengasuh anak2 ambik cuti la pulok.. selalu time cuti2 sekolah mcm ni angkut anak2 gi tmpat keje tapi disebabkan peperiksaan Spm sedang dijalankan, terpaksalah aku ambik cuti.. kalau tak anak aku terjerit terlolong mampuih mengganggu ketenteraman budak2 ambik piksa.. owhh tidak.. aku memang tak suka cuti.. aku lebih suka dok kat tmpat keje... sambil2 buat keje, bole la online.. jalan2 blog kengkawan.. baca2 ape yang patut.. tapi biler ade kat umah, nak bukak tenet pun tak sempat.. ni curi2 bukak jap.. bangun tido, basuh baju.. sidai baju.. masak.. bagi makan anak2.. kemas rumah.. basuh pinggan.. aduhh!! amat memenatkan sekali..!!  ni banyak benda belum siap lagik tapi sempat lagi nak hapdet blog melepaskan tekanan perasaan.. hehehe...

lagik malang biler semalam peti ais rosak, tangki air bocor.. aduhhh!! letih mengemop air2 yang mengalir!! bertambah2 keje.. ha padan muka aku!!! hahhaah.. tak baik tau mengeluh.. ni la keje orang pompuan.. tambah2 dlm keadaan berbadan dua.. serba tak kena.. tadi agak stress jugak.. mula la sakit pale & muntah2.. nasib baik incik somi balik membantu.. anak2 pulak sangat la baik sejak akhir2 ni.. tak nakal sangat.. mungkin memahami keadaan mama diorang .. sok bole relaks2.. eh ye ker?? tak de mananyer rehat biler dok umah.. betul tak??? hehe

ehh tak baik stress2.. tak baik ngeluh2... adat la kan orang pompuan nak dpt pahala mudah mesti menjaga rumah tangga.. walau dlm keadaan mcm mana pun rumah tangga mesti dijaga.. anak2 mesti dijaga.. nak marah2 pun tak guna kan tapi aku memang salute pada orang yang bekerja pastu balik menjalankan tugas2 rumahtangga pulak.. memang sangat letih tapi orang pompuan sangat gagah kalau dibandingkan dgn laki.. hahha.. betui la.. tapi orang laki time cuti ngadap tv kan dgn alasan time cuti, kita rehat la tapi pompuan.. time cuti la nak ngabihkan keje yg tak abih2.... anak2 lagik.. tapi orang pompuan kalau buat keje walau mulut potpet potpet tapi tangan tetap jalan.. tgk betapa gagah orang pompuan.. bole buat keje dlm satu masa.. mulut jalan.. tangan pun jalan.. hehhe.. ehh korang mcm tuh tak?? ke aku sorang je mcm tuh.. hahha...

owhh setakat ini bebelan saya.. nak gi mandi.. udah pukul 2.30 badan udah bau busuk.. kalau orang dok sebelah mesti bole pengsan.. hahhha...

No comments: