Nov 26, 2010

biler dpt Anugerah Pekerja Cemerlang...

persoalan mcm mana ko bole dapat sudah biasa aku dgr?? ramai yang tak berpuas hati mcm mana aku bole dapat APC... ramai jugak yg memoncongkan mulut sambil mengejek2 aku.. eh mcm ne bole dpt ni.. ade gak yang buat muka sedih.. aku dah keje berpuluh tahun pun tak dapat lagi.. mcm ne ko yang baru keje bole dapat lagipun ko dok sorang dlm bilik ni.. bos nampak ke ko buat keje?? Sebenarnya biler semalam sorang lagik bertanya benda yang sama, aku mula sedih.. mula terasa perlukah aku dpat??

Sebenarnya sekelumit kuman pun aku tak pernah mimpi utk dpt APC.. biler dipanggil dan diberi surat serta ucapan tahniah, aku mcm tak percaya, bole aku bagi surat tuh balik pada orang atasan sebab aku memang tak percaya!! sungguh sangat tak percaya lebih2 lagik baru bape tahun aku bekerja.. bermula era baru bunyi2 tak sedap di dengar..dulu, bile aku tak tahan, aku pegi jumpa orang atasan.. selain berterima kasih, aku tnya pada orang atasan kenapa aku layak dpt APC.. bodohkan aku pegi tnya.. sebenarnya aku pegi sebab aku nak tau kenapa aku layak sebab aku memang tak layak... ramai yg kata aku tak layak dan aku pun rasa aku tak layak..

satu demi satu persoalan kusut aku dijawab.. alhamdullilah.. aku sudah dapat jawapan yang pasti..sgt melegakan.. Sebenarnya walaupun orang cakap keje aku tak bagus pada pandangan orang tapi ade yang nampak keje kiter.. alhamdullilah. syukur sgt2.. aku memang tak sangka.. selama ni kadang2 aku memang kusut dgn kerja aku.. aku layan FB.. aku hapdet blog tapi biler kerja2 di suruh aku buat dgn tekun sampai siap.. kadang2 kerja yg tak ade kaitan dgn aku pun aku buat.. sampaikan orang atasan suruh aku cat tandas budak pompuan pun aku buat.. kadang2 aku memang rasa nak marah sebab itu bukan keje aku tapi aku kuatkan hati dan aku yakin yang aku buat kerana Allah.. aku jadik redha.. dan makin lama keje yang tak ade kena mengena dgn aku makin melambak2.. aku ikutkan jek.. aku nak belajar buat sesuatu yang baru.. kalau aku rasa nak marah, aku mula ingat Allah.. aku buat kerana Allah.. alhamdullilah.. Allah Maha mengetahui segalanya.. jarang ade keje2 aku tak siap dan semua aku siapkan dgn segera agar tak tertunggak dan pastu aku bole layan FB dan hapdet blog...yehaaa!!

nasihat demi nasihat diberi orang atasan.. aku rasa lega.. aku terima APC ini dgn hati terbuka kerana aku yakin Allah beri kepada aku sebab aku layak..biarlah ape orang nak kata.. aku terima.. aku buat kerja kerana Allah.. aku nak beri anak2 rezeki halal.. katalah selagi bole orang nak kata.. aku dah tak kisah..

Aku sngat2 berterima kasih pada bos2 atau org atasan di tmpat kerjaku yang sangat2 baik.. memang baik.. bukan nak mengampu...bukan nak membodek sebb kerja membodek ni bukan kerja aku tapi itulah hakikatnya.. sampai sekarang aku tak rasa nak tukar mana tmpat keje lain sebab aku rasa aman kat sini.. selagi mereka memerlukan aku, aku ade disini... sok orang dah tak suka, kita tukar la kan ape lagik.. hehe..

sampai hari ni aku masih kerja di satu bilik yang sangat selesa.. bersendirian.. membuat kerja tanpa gangguan.. seronok ok bekerja sorang-sorang.. duduk la aku dr 7.30 hingga 4.30 kat situ dgn aman .. hehe.. akhir kata, buat la sesuatu kerana Allah nescaya kiter tak jadik giler.. percayalah!! ade rezeki di sebalik semua ni..

2 comments:

abah_izz said...

Tahniah..dapat APC,boleh belanja...

Apa yang penting....Time kerja,kita kerja, time main jgn main-main....hi..hii2

mama_izz said...

hahhaha...alaa bukan dpt banyak pun duitnyer.. rm1000 jek... hehe

betoi2..tapi kalau nak main skit2 ape salahnyer kan.. asyik ngadap koje pun tak larat jugak.. hehhe