Nov 9, 2010

besar tak semestinya bahagia...wow!!!

pagi2 ni bole tak bercerita pasal 18sx.. hahahha... ni cerita pasal seorang kawan yang bercerai kerana laki nyer punya memang wow!!!.. saja nak berkongsi cerita ceriti buat pedoman orang2 yang dah kahwin .. tak kawin pun bole dijadikan ikhtibar...

sebenarnya biler dengar cerita dari dia terasa memang tak masuk akal pastu aku gelak terkekek2 mendengarnya tapi biler dia iye kan dan selalu menceritakan masalah yang sama, akhirnya aku terpaksa akui bahawa aku rasa cerita dia adalah benar belaka dan semalam dia menceritakan bahawa dgn lelaki baru memang best!!! hahahha...

kisah nyer mcm ni.. kawan aku, badannya besar skit jek dari aku dan kiranya kecik jugak la.. aku ni dah kategori kerding... hehe... dia kawin atas dasar cinta tapi akhirnya cintanyer kecundang di tengah jalan akibat dari suami nyer ada awek lain.... kenapa isteri ade awek lain?? hurmmm memang mcm tak masuk akal tapi inilah hakikatnya,, isteri tak sanggup bersama suami di kamar pembaringan... sakit katanya hanya tuhan yang tahu jadik masa mengandung jgn harap la nak bersama.. dah la masa mengandung 9 bulan tak bersama, lepas tuh pantang beratus2 hari tak bersama.... si suami ape lagik.. carik makan kat luar la?? salah sape yek?? isteri sebenarnya tahu tanggungjawab dia tapi tak sanggup rasanya nak bersama gara2 sakit.. kadang2 si isteri rasa trauma bile nak tidur bersama suami.. segala-galanya cara dah dibuat akhirnya jalan terbaik mereka mengakhiri perkahwinan mereka... 

tak lama selepas tu, si perempuan itu berkahwin dgn jejaka lain dgn harapan kali ni biar lah lelaki tu punya biasa2 aje.. hahhaha... ye la kan kot bole tengok sebelum kawin & cek dulu, then baru bole kawin ok jugak kan.. ni  terpaksa hati2 nak memilih lelaki...kadang2 sungguh tak masuk di akal kan.. mcm main pilih2 kain pulak... tapi ini adalah hakikat sebuah kehidupan...

beberapa hari lepas, aku diberitahu yang kawan aku ni dah pun mengandung dan nak jek aku tanya.. yang ni mcm ner??? hahhaha..sibuk je aku ni kan tapi tak yah citer, dia sendiri dah bukak citer...berceritalah ia... besar tak semestinya bahagia... kadang2 terpaksa melepaskan cinta disebabkan benda mengarut ni... sex juga melambangkan kasih dan sayang suami isteri...  tiada dia, cinta takkan berhasil.. wow!!! hahaha... (geli2 ketiak aku ni) pastu aku tanya soalan bonus.... masa ngandung ni mcm ne???? jawabnyer.. huh!! aku sangat selesa sekarang!!! ok korang faham2 je la yek....

kesimpulannya besar kecil atau sederhana kadang2 memainkan peranan... ade jugak aku dgr kecik sangat pun isteri bising.. hahhaha.. mcm2 la hidup ni kan... kadang2 kiter kena bersyukur dgn apa yang ada tapi kadang2 kiter terpaksa melepaskan sesuatu yang indah dlm hidup kiter sebab benda2 mcm ni.. yang laki mesti bangga kan biler Besau.. ade pulak isteri suka.. ade yang tak suka.. haihh!! mcm2 la kan dan selalunya besar selalu membawa padah.. yang kecil itu selalunya indah.. hahhaha.. 

ok la.. maaf kalau ade yang tak suka celoteh pagi ni..kalau yang terbaca, jadikan ia sebagai satu pedoman.. tanya lah diri sendiri mengapa benda2 yang kadang kala kita anggap remeh bole  terjadik... aku sendiri masih berfikir dan ketawa sebab kadang kala aku rasa lucu sangat tapi benda ni tak terjadik di tempat kiter dan semestinya kita tak merasai keperitan yang kawan aku alami.. aku sebenarnya dah dgr cerita dari kawan aku sejak beberapa tahun yang lalu sehinggalah mereka bercerai dan berkahwin semua... aku terasa bahagia biler dgr kawan aku ni bahagia sekarang... 

kecil atau besar ini adalah anugerah tuhan yang tak terhingga..... percayalah!!!

2 comments:

pikaka said...

kekeke.
glak2 je bace entry nie. :)

mama_izz said...

haha.. tu la kan... mcm lawak tapi ini kenyataan tau.. hehhe