Nov 12, 2010

berjurailah ayor mata kasih..

semalam biler tengok kat berita pasal bebudak yang berjaya mendapat 5 A dlm UPSR aku tetiba rasa gumbira.. tgk cikgu2 diorang & mak2 diorang menangis tetiba jek empangan air mata ku pecah dan mengalir laju...

Lalu cocot yang buat muka pelik pun bertanyalah pada mama nyer yang tetiba jek menangis.." Ma kenapa ma menangis"... dgn penuh semangat aku jawab di depan Cocot dan Danish...

"Mama menangis sebab tgk anak orang semua berjaya.. apehal anak2 mama asyik main game aje"..hahha

Ku biarkan aje cocot berlalu dgn muka yang cebik.... tengok lagik berita tuh, pastu kazen2 pun cakap anak2 diorang dpt 5 A mcm tuh.. bukak blog kawan2 cerita pasal kejayaan anak2 mereka... tak tergambar kegembiraan ini lalu dlm hati berkata.. "andai la itu anak2 aku, kan best"... hahhaa.. sungguh tinggi angan2 si mama...lalu aku pun berangan lebih jauh dan jauh hingga aku terfikir.. adakah aku akan melompat2 kegembiraan kalau anak aku berjaya atau aku hnya terdiam sepi sambil mengesat2 air mata kasih sambil2 memeluk anak itu dlm dakapan mesra.. ye la masa tuh pun umur aku pun dah tua.. takkan nak lompat2 katak pulak.. malu!!.. hehhe...

Jauh lagik perjalanan anak2.. harap2 mereka berjaya...

1 comment:

mrsboan said...

hehe...samala kita...sama2lah berdoa yang terbaik utk anak2. amin...Ya.. masih jauh lg perjlnan mereka..