Nov 10, 2010

ayam owhhh ayam...

ayam bermacam ayam.. ade ayam rendang... ayam masak merah.. ayam gulai.. ayam gorang..ibu ayam..bapak ayam dan mcm2 ayam lah... erkk apehal cerita pasal ayam ni... hahhaa

sebenarnya aku nak cerita pasal ayam... entah mengapa aku tak bole tengok ayam.....biler tengok ayam rasa mual2.. loya2 nak muntah.. semalam incik somi ajak makan marrybrown.. makan la kami marybrown.. anak2 order ayam.. tengok jek ayam terus aku nak muntah.. bayangkan baru tgk..dah nak muntah... atenyer mengada2 betoi la aku ni...

sebenarnya memang beberapa minggu lepas masa blum tau mengandung (tapi masa tuh nak mengandung dah), incik somi beli ayam mentah utk masak memasak... aku tanya incik somi.. ni ayam lama ke??. apesal hanyir sangat.. eh ni ayam baru tau.. bukan ayam ais...biler incik somi makan dia cakap mana ade hanyir.. ok jek..

pastu seorang kawan aku masak chicken chop & sedekah kat aku.. nampak jek ayam aku dah mual2 nak termuntah.. tgk jek ayam aku nak muntah.. tak tau kenapa.. entah kenapa..kenapa jadik begini?? hishh tak suka pulak aku penyakit ngada2 ni dtg tapi nak buat mcm ne kan.. bukan disengajakan.. hehehe...

dah 2 3 hari tak masak... ayam mentah kat dlm peti ais tuh masih tak bersentuh.. rasa mcm membazir jek.. bukan aje nak masak, nak tengok pun tak bole... hari tuh ade try masak tomyam ayam.. tomyam2 tuh aku tak bole masuk...semuanya kuar balik...hadooi!!! aku dah mula menyampah dengan ayam.. ingat mkn jek tak bole, tengok pun tak bole.. sudah parah ni.. harap2 jangan la penyakit benci kat ayam ni lama sangat.. tak bagus jugak tak makan ayam...ayam bagus untuk kesihatan ibu dan anak.. hehhe...

gambar ikhsan incik google... sungguh comei ayam ni...

*tgk ayam comei kat atas pun dah rasa nak muntah... ngade sungguh makcik ni!!!

2 comments:

LyNn HaMzAh said...

kira okey la akak dah tahu apa yang boleh ngan tidak...mcm lynn nie tak tahu apa yang menyebabkan lynn mual...huhuhu...nasib la...

wana said...

early stage ni mmg havoc ngan mual2 ni kan..setgh org x dpt morning sickness ni..kita yg biasa kena ni kena byk sabar la ye dik..

akak dulu pun camtu..rasa cam menyampah je rasa huhuuuuu...