Oct 19, 2010

periksa!!! periksa!!!

bermulalah peperiksaan akhir tahun anak kesayanganku Izz Danish Irfan....aku sangat tertekan ok.. diulang sekali lagi aku sangat tertekan yer.. hahha.. poyo jek.. walhal anak aku selamba jek.. mak yang over ..

seminggu sudah anak aku bertungkus lumus mengulangkaji pelajaran.. mama nyer jugak turun padang sama2 membantu mengulangkaji pelajaran.. membuat soalan2 yang berkaitan dan sebagainyer ..tapi bukan semua sebab aku buat soalan mata pelajaran yang aku ok jek.. yang lain tolak ketepi.. carik jek buku2 latihan yang berkenaan.. kadang2 sangat letih, ye la kadang2 soalan yang sama ditanya lebih berkali-kali. baik aku yang jawab soalan periksa nanti.. gerenti lulus.. huhuhuhu

mcm mana ye nak jadik seorang mama yang berhemah tinggi dah berhati lembut.. eh betoi la.. aku bukan la mama yg berhemah tinggi.. biler anak2 tanya soalan pertama aku ok lagik.. penuh hemah aku menjawab soalan2 tuh.. kali kedua ok lagik.. masih bole menjawab dgn penuh sopan santun dan berkeyakinan tinggi.. biler soalan ketiga ditanya, mata aku sudah naik merah..menjawab dgn separa marah sambil menjegil mata.. soalan yang sama ditanya kali keempat,  aku dah rasa lapor sesangat.. terasa ade yang kena makan ni.. dan biler berikutnyer ditnya lagik, siap la ko kena sekeh.. itu semestinyer.. hahhaa... garangkan makcik ni tapi ok  la  makcik ni garang2 tapi penyayang.. bak kata orang tua-tua, sayangkan anak ditangan-tangankan.. jgn sayangkan anak semua kehendak anak diikutkan.. pelajaran anak tak ambik peduli dan cara memukul anak tuh jgn la separa mendera.. hehhehe... ok jangan melalut ye makcik!!

ok la sampai di sini sahaja ceramah makcik pada hari ini.... harap2 anak aku dpt menjawab peperiksaan dgn cool dan berkeyakinan tinggi... jgn la tiru2 nanti kantoi susah pulak.. hahhaa.. tak eh.. itu hanyalah ayat gurau pagi selasa.. di sini aku ingin sekali menyatakan hasrat agar anak aku dapat menjawab soalan2 periksa.. semoga segalanya dipermudahkan dan semoga mendapat yang terbaik antara terbaik.. mama sayang Danish.. muahhhhzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.....

hanya sekadar gambar hiasan yang tidak ade kena mengena dengan peperiksaan akhir tahun Danish,, harap maklum!!

No comments: