Sep 21, 2010

tiba-tiba

tetiba hari ni aku terlebih rajin menghapdet blog.. sebab hari ni aku tak de keje walaupun di tempat keje.. eh tak semestinya orang yang rajin hapdet blog tuh tak de keje.. kadang2 ada keje tapi tutup sebelah mata kejap gara-gara blog kesayangan.. aku tak kejar glemer atau nuffnang ke hape.. heran aku nape nuffnang aku dah berusia setahun tapi masih ade 2 hinggit 7 kupang jek.. nampak sangat blog aku ni orang tak suka baca.. tak suka masuk.. nampak sangat blog aku ni kurang diminati dan kurang glemer.. arghhh malas bebenor aku nak fikir janji aku dapat jugak meluahkan ape yang aku nak cakap... lagipun blog ni kalau panjang usia aku nak jadik kenang-kenangan di usia tua aku.. kalau dah tua mesti geli2 beli membacanya.. pastu anak2 pun bole baca & khatamkan aku punya blog ni.. mesti diorang cakap mak aku ni mcm hape jek menulis.. mesti diorang geli ketiak jugak baca blog ni.. kalau diorang tak suka jugak... ape nak buat, biar aje ia jadik kenangan dan dimamah usia tua.. hahhaa.. ok aku sebenarnyer suka melalut..

aku sebenarnya nak cerita pasal beberapa hari yang lepas.. pasai laptop kecik comei ku itu... baru2 ni pakwe lama aku dtg beraya... biler nampak suami aku punya la dia terketar2 tangan & ppuuuppp.. air yang kat tangan dia jatuh atas laptop aku.. haa tu la pasal, ko kenyit2 mata lagik kat aku... hahhaha.. tak de la, bukan pakwe tapi kawan yek.. kawan tempat keje...

masa tuh aku rasa nak teghoyok (menangis).. hati tetiba sedih. .. mamat tuh buat muka selamba jek.. suami aku ape lagik, cepat2 menyelamatkan laptop tu.. satu persatu kompenan dlm laptop tuh dia bukak & keringkan dgn hair dryer... punah harapan tgk laptop tuh berkecai dikerjakan incik hubby tapi aku tak rasa takut incik suamiku kan pakar komputer.. hehehhe.. setelah satu persatu kompenan tuh dipasang semula... aku rasa lega dan puas biler laptop tuh diguna pakai semula.. nasib baik tak jahanam.. kalau tak aku mintak ganti rugi.. hahhaa.. aku la yang ngok! gi letak atas cofee table..orang nak beraya, aku sibuk nak online.. hehhe.. alhamdullilah semuanya selamat.. ini la jadik nyer .. belagak sangat!! dulu sibuk suruh incik hubby belikan PC murah2.. janji dpt guna tenet.. pastu biler dah beli laptop, pc tuh jadik tukun.. lama dah tak gunapakai.. ha!! mulai sekarang PC akan menjadik pilihan pertama.. laptop aku kan simpan biler2 masa yang diperlukan aje..

owhh akibat terlalu sedih, aku lupa nak tangkap gambo masa pc tuh berkecai2 dikerjakan oleh incik hubby.. mana tak nyer dlm hati ni asyik berkata-kata..mesti la jahanam laptop kesayangan aku...  bayangkan satu cawan jatuh atas notebook tuh tapi nasib baik ok hasil dari kecekapan incik hubby... kalau tak incik hubby mesti pening ngan bini dia ni.. bok bek..bok...bek..bok...bek... hehehe... tak pe marah2 sayang jek..

No comments: