Sep 15, 2010

Raya Pertama 2010

Ya Allah.. malas betoi nak hapdet blog ni.. walhal dah stat keje semalam.. tak tau nape gi keje tak de mood sgt2.. nak kata mood raya yang membuak2 idak jugak.. tahun ni memang raya tak besh sangat sebab anak2 demam.. yang kedua tak best sgt2 biler hari raya jek ada kenduri.. memang tak bole nak kemana.. tahun lepas kakak aku kawin.. tahun ni paksu aku kawin... jadik dari raya pertama tak sudah2 dgn hal2 kawin... dah dua tahun tak dpat kutip duit raya anak2.. hik..hik.. harap2 tahun dpn jgn la ade sedara mara atau adik beradik aku yang kawin lagik.. aku nak raya oiiiiiii!!!!!!

aku cerita hari raya pertama dulu.. seperti biasa... tangkap2 gambo dulu.. pepagi lagik anak2 aku dah hilang ikut kawan2 pegi beraya..pastu nak balik umah mak mentua gi la ronda carik diorang dulu.. Ya Allah, busuk giler diorang baru lepas beraya tapi banyak jugak duit raya yang diorang dapat.. Yang sakit hati songkok si Danish hilang entah.. entah mana diletaknyer..ok la, tanpa berbicara panjang lebar aku tepek gambo di sini.. raya tahun ni kami pakai warna peach ala-ala pink.. jenuh jugak pujuk si suami pakai warna ni .. setelah try baju tuh baru la dia nampak dia tuh manis skit pakai warna2 lembut gitu.. hikk..hikk..

layan aje la gambo2 yang sempat di tangkap di pagi raya di rumah mak ku di Kuala Kangsar...








* tengahari tuh balik umah mak mentua.. dtg pun dah ramai orang.. tak sempat nak mintak maaf kat mak pak mentua semua.. tangkap gambo pun tak sempat gara2 kena basuh pinggan..hehe..

* ptg terus balik kampung, tolong ape2 yang patut.. raya ke-3 dah kenduri paksu kawin..

2 comments:

Hazlina Shahrel @ The QueenWidelia said...

cantik la pakai baju raya kaler pink nih... sweet family..

mama izz + sarip orbit said...

tq Cik Andam Hazlina