Sep 17, 2010

Raya ketiga 2010

raya ke-3 adalah kenduri paksu aku.. sebenarnya paksu aku bukannya nak buat kenduri pun.. opah aku yang beria2 sebab anak bongsu kan.. memang selamba kodok jek paksu aku dgn tak sewa baju pelamin semua tak de.. dia ingat opah nak buat mcm kenduri doa selamat gitu.. alih2 opah kata nak buat kenduri kawin mcm biasa.. kelam kabut la dibuatnya.. raya kedua baru sewa baju.. pelamin lak, kami la yang bertungkus lumus memasangnyer.. walaupun simple tapi ok la.. nampak menarik jugak.. biler tiba hari kawin baru teringat sape nak mekap pengantin.. alih2 aku pulak diunjuk oleh makcik2.. setakat muka sendiri aku reti la.. tapi dek kesian ngan pengantin, aku pun gasak je la.. terketak2 jugak tangan ni biler mekap muka orang tambah2 lagik maksu aku tuh berkulit gelap.. hadoii lagi payah....tapi tak pe, dgn penuh semngat waja, aku pun mengerah tenaga menguruskan muka mak su aku tuh.. hehhe.. lantak la.. kalau tak cun, bukan muka aku pun.. kekkekke.. jahat aku!!






alhamdullilah.. setelah kesemuanya berkerja keras, semua dah terbongkang letih.. jom tengok aksi2 kami di rumah opah walaupun jam menunjukkan pukul 1 pagi... masih meriah.. ade yang karaoke... ade yang masih makan.. ade yang menyembang.. semua dah tak rasa ngantuk dek keseronokan berkumpul.. tapi ade jugak yang dah tido.. hehhee







No comments: