Sep 18, 2010

raya keemmpat.. raya kelima.. keenam dan seterusnya..

tak de maknanya raya keempat dan seterusnyer.. bukan ape.. balik aje dari kampung anak2 dah demam.. siuttt jek.. nak bawak jenjalan pun tak bole... ye la, kang kalau bawak jalan, buat pening jek kepala aku ni.. sakit hati jek.. yang bengang seisi mengutip duit raya terhenti mcm tuh aje,, dolu bole jugak buat2 tambah duit rumah terbuka.. kekkeee... tahun ni bole la tapi mcm suam2 kuku aje la..

tapi sebelum balik umah yakni raya keempat, nasib baik kedua2 sepupu aku selamat dari eksiden tapi berjahit jugak la satu badan.. sampai lelangit pun berjahit.. diorang dilanggar kereta..aku takut nak tengok diorang.. makcik2 cakap tak yah tengok.. memang ngeri..

teruk jugakkan kereta ni.. nasib baik diorang berdua tak de ape2.. 

 tahun ni raya mcm tak best jek.. tahun lepas pun sama gak.. tak berapa suka bila raya ade yang lak adik beradik atau sedara mara berkenduri kendara..kalau kawan tak pe lagik sebab tak yah nak susah payah ngerah tenaga bekerja keras bantu ini itu.. pagi2 dah bangun, lewat malam baru balik.. atenyer biler aku nak beraya?? sebelah mentua aku rasa mesti dah kecik hati, ye la 2 tahun berturut aku tak lekat rumah.. singgah kejap jek.. pastu hilang.. singgah kejap, pastu balik kampung.. mesti la diorang terasa.. nak bersalam-salaman pun tak sempat mcm 2 tahun lepas mcm tuh.. pastu biler jumpa aku dah letih.. tak larat nak bercakap.. rasa nak berbongkang tido jek.. begitu la jugak ngan incik suami.. dah tak terdaya..

akhirnya kami balik dgn harapan tahun dpn sape2 adik beradik atau sedara mara nak kawin tolonglah jgn kawin pada hari raya.. kalau kawin hari raya, maknanya aku tak beraya la lagiik.. kawin la cuti2 sekolah.. mcm2 bole buat.. bole tolong ape2 yang patut.. takde la poning pale den ni.. nak jaga hati orang ni..nak jaga hati orang tuh..rumah kawan2 & sedara mara memang tak jenguk.. hadoiii..



No comments: