Sep 3, 2010

masalah owh masalah...

tiap orang takkan lari dari masalah... walaupun aku ni orangnyer nampak hepi aje tapi aku sendiri tak bole lari jauh dari masalah.. kalau tak masalah besar, masalah kecik.. Allah takkan bagi kita duduk diam tanpa memikirkan masalah.. kadang2 masalah ini mematangkan kiter.. memberi satu pengajaran pada kita agar kita sentiasa berhati-hati.. aku pernah menghadapi masalah besar yang tak pernah aku jangka dalam hidup... masalah  yang takkan aku lupakan sampai biler2... dikeji dan dihina adalah perkara biasa.. kadang kala aku rasa bersalah.. rasa terhina namun aku harus hadapinyer...lalui liku2 hidup ini.. cewaaahhh!!!!

kadang2 biler tak de masalah, aku sendiri tertanya2,  eh.. aku ni nape tak de masalah.. macam tak best jek.. hahhaa... ermm sebenarnya mcm2 masalah cuma aku ni malas nak fikir.. sekarang ni masalah membesarkan anak pulak.. bukan senang.. walaupun ini perkara kecil tapi bukan perkara mudah..

kadang2 di naluri kecil ini terfikir.. macam mana nak kaya?? hehhee.. macam mana nak pakai kereta besar.. beli rumah besar??biler ada duit skit mata dah bling..bling..betul ke masuk MLM bole kaya?? aku tgk kengkawan aku yang masuk MLM tak penah kaya pun?? tak de le pulak pakai kete BMW ke ape.. lagik tanggung utang ade la.. hehhe.. arrghh lantak la diorang..

tak kaya pun tak pe.. kalau kaya pun lagik tak pe.. kekke.. sekurang2 nyer aku masih diberi rezeki.. masih ada tempat berlindung.. ada kereta yang bole bawa aku kemana2..

Eh ade kena mengena dgn masalah jugak ke?? hehhee.. sekarang ni aku ade masalah besar sgt2.. ade orang ajak aku kawin.. mcm mana ni?? aku dah kawin.. kekkekke... eh tak le gurau2 aje.. kalau ade pun mungkin laki tuh buta kot.. hahhhahaa... banyak laki pompuan2 yang kat luar sana menanti kan...kan..aku dah cukup bahagia sekarang bersama suami terchenta tapi sekarang chenta tuh kurang sikit sebab dia belum belikan baju kameja raya utk aku...kekkekkeke... berkenan sgt dah tapi harganyer di luar kemampuan aku.. tapi incik hubby kata kemeja tuh tak de kena mengena dgn raya jadik lupakan je.. sampai hati incik hubby membuat hatiku terguris.. kekkekeke...

ok aku sudah melalut.. tapi itu jugak masalah yakni cari masalah... sebenarnya bosan sangat2 sebab dah 3 hari dok sensorang.. kawan aku tu MC lagik.. otak aku dah mula senget.. mcm duduk dlm tempurung pun ade...hehhehe..

kami suami isteri yang sedang menikmati masalah hidup.. hehhehe

2 comments:

LyNn HaMzAh said...

kak, guna arr duit bantuan khas kerajaan tu beli kemeja yg akak nak tu...hehehehe...

mama_izz said...

Lynn.. duit tuh masih tersemat di dalam bank.. mcm sayang jek nak kuarkan dia.. hehehhe