Sep 19, 2010

hari-hariku sunyi

kata orang, sayang isteri di tinggal-tinggalkan.. sayang anak ditangan-tangankan..

seminggu telah bersama yang tercinta.. melalui hari2 yang bermakna.. tiba2 semalam, bila masing2 memulakan kerja, hati teras sunyi sangat.. seminggu bersama betul2 rasa bermakna.. hidup betul2 rasa terisi.. terasa sangat gembira tak terkata.. semua dilakukan bersama.. banyak jugak kerja2 yang selesai bilaa dibantu olehnya..

tapi semalam dan hari ni, aku rasa seperti mau menangis.. kadang kala mau aje menjerit kenapa hidup ini perlu duit..duit..duit..tapi biler difikirkan kembali inilah kehidupan.. usah ditangisi kerna perjalanan ini masih jauh untuk ditempuhi.. usah mementingkan diri kerna yang menjadi mangsanya anak-anak.. anak-anak perlukan wang utk belajar, pakaian dan semuanya adalah kerna anak2.. kalau tak kerna anak2 duduklah dirumah 24 jam sama2 mengalun cinta abadi la konon.. huh!! kadangkala hidup ni betul2 buntu!!!

nasib baik yang terchenta menghantar sms hampir 20 kali sehari... kejap2  sms sampai utk pastikan si isteri tidak pernah bosan... kejap2 "sayang buat ape"?? kalau tak de modal "i lap u" pun jadik la.. inilah rutin hidup ku yang kenapa aku rasa bosan sangat2..entah kenapa sudah 7 tahun berkawin tapi aku masih tidah betah di rumah.. ade aje idea nak ke mana tapi sejak suami bekerja siang & malam aku sudah mula belajar duduk di rumah.. rutin hidup ialah bersama anak2.. anak2 pun sudah pandai merengek seperti mamanya mau kuar akibat kebosanan.. dapat kuar hirup udara malam kejap pun jadik la.. janji keluar..

ntah.. kadangkala hidup ini perlukan pengorbanan.. tapi kadangkala pengorbanan amat menyeksakan ..apa-apa pun terima kasih buat yang tercinta sanggup berkorban jiwa dan raga demi isterimu tercinta.. saat aku dan anak2 sakit.. saat aku memerlukan apa yang aku perlukan ko sentiasa ada di sisi.. aku sentiasa doakan agar yang terbaik adalah untukmu.. moga kau terus menjadi insan yang tabah dan aku ingin sekali menjadik setabahmu.. moga kita dilimpahi kebahagiaan berpanjangan.. moga hidup kita sentiasa diredhai dan moga hidup ini tidak lagi diganggu oleh manusia2 yang sering mengganggu.. arggghhh bosan dgn manusia yang tak de hati & perasaan!! bosan dgn manusia yang tak senang dgn kebahagiaan orang lain!!! argghhhh bosan!! bosan!! bosan!! bosan!! tolong jangan ganggu boleh tak!!! jiwa aku sakit ok!!!!

owhh aku sudah merepek lagik.. aku tak de selera makan.. aku tak mau diganggu.. aku tak mau!! aku tak suka.. usah beri aku harapan!! usah dekat dgn aku!! aku benci!! aku benci!!..

No comments: