Sep 21, 2010

Ganjaran..

pepagi dah dgr era pasal ganjaran.. kdng2 otak ni fikir perlu ke ganjaran tuh.. mcm baru2 anak teruna ku cukup sebulan berpuasa.. tapi anak kesayanganku ini cepat2 mau ganjarannya.. niat hati mau beli beskal jek tapi takut lak biar anak main2 beskal kat luar sebab dia nak beskal saiz 7.. ade ke ke beskal saiz 7?? hahahha..  tak la maksud nyer beskal yang sama saiz dgn umurnyer.. maknanya beroda 2 jek.. aku ni lak jenis was-was.. takut anak main2 kat luar, tambah2 ada beskal kelain plak peginyer.. jadik aku beli benda lain utk dia.. hurmm tak yah  la ckp apekebendanya.. malu!!  hahhaha..

tahun depan ape pulak ganjarannya yek.. aku masih terfikir2 dan aku berpendapat supaya memberi penampor aje .. mana aci, asal pose nak ganjaran.. asal periksa nak ganjaran.. bankrap la mcm ni.. hahhhaa... tapi biler terdengar radio era ni, tersentak jugak.. pakcik ni cakap.. hidup kiter di dunia ni pun nakkan ganjaran.. kiter berbuat baik utk ape?? utk dapat ganjaran kan yakni pahala.. kalau kiter buat jahat ganjarannyer neraka.. mcm aku la.. biler aku rasa kerja aku bagus, aku nakkan ganjaran.. biler orang tak bagi ganjaran, mood aku hilang entah kemana.. keje aku jadik tak tentu hala.. giler tak ikhlas!!!!

hidup ini memang memerlukan pengorbanan.. aku tak pandai nak cakap2 soal agama ni.. kang tersilap cakap mampos kena bambooo... bagi aku kalau nakkan ganjaran kenalah ikhlas buat sesuatu.. contohnyer belajar.. aku seronok bile tgk keputusan anak2 sgt bagus.. kadang2 anak tak mintak ganjaran pun tapi aku yang beria2 nak bagi cthnyer ajak anak makan kat luar.. nak makan ape yang diorang suka.. walhal anak pun tak kisah pun.. mak yang over lebih.. ye la seronok ape... hehhee

owhhh tak lama lagik besday laki aku?? nak bagi ganjaran jugak ker?? ntah tak tau nak bagi ape.. bagi kasih sayang cukup tak???  jimat skit duit... hehhehhehhee.. ok sambung buat kojerrrr.. papai...

inilah ganjaran orang yang dah berkahwin.. buah hati pengarang jantung.. susah nak buat ni!!!  hahaha

No comments: