Sep 22, 2010

akibat kerap beranak...

Terlebih dahulu aku nak ucapkan tahniah buat kawan sekerjaku.. isterinya selamat bersalin seminggu sebelum raya... tahun depan buat lagik yek.. hhehe

kawan sekerja aku ni sorang lelaki.. bini dia tiap2 tahun mengandung.. sungguh WOW ini lelaki.. hahhaa... 3 hidup... seorang meninggal.. dan tak salah aku 2 gugur.. bermakna kalau hidup ade 6.. pasangan ini masih muda lagik gitu.. hehhee... yang aku nak cerita bukan kehebatan kawan aku ni ataupun kehebatan sang lelaki tapi nak cerita pasal lelaki ini ini

sekarang ni kawan sekerja aku ni kerap aje gi keje ngantuk.. kadang2 keje dtg lambat skit la mcm tuh.. tak pe la, nasib baik ade aku yang tolong meng cover kan.. aku tak kisah sangat tapi kadang2 rasa kisah jugak.. tapi aku faham jugak walaupun kadang2 nak je rasa taknak faham.. hehhehe

berbalik kisah kawan aku ni. aku pun tanya la dia.. 

aku :- ko ni ape hal semacam jek aku tengok.. bini ko yang beranak ko lak yang letih semacam..

kawan :- aku letih la... mcm2 aku kena buat kat rumah

aku :- aikk bini ko kan ade... 

kawan :- kesian kat bini aku..dah letih bersalin.. siang kena jaga anak2 yang kecik2 tuh.. dah la nakal.. ye la budak2 baru nak membesar...lepas balik keje aku rehat .. aku masak pastu abik turn jaga anak2 pulak.. biar isteri aku berehat.. 

aku :- bagus !! tahun depan buat lagik!! dengan nada perli... (jahat aku!!)

hahhaa.. walaupun aku perli gitu tapi dlm hati sedikit terharu.. aku memang salute giler biler ade lelaki mcm ni. membantu isteri di luar dan di dalam.. sama-sama buat sama-sama tanggung.. tak la isteri aje yang kena berusaha keras mengandung, bersalin, menjaga, memasak dan semua-semua nyer la di atas bahu sang isteri.. ape yang penting bekerjasama... semuanya dilakukan bersama.. bukankah romantik gitu atau laki tuh ade satu penyakit yakni penyakit TB... (takut  bini).. hahahha .. eh aku gurau2 jek..

buat kawan aku itu.. udah-udah ler.. kesian kat bini ko tuh.. berilah dia rehat.. isterimu itu masih muda dan cantik gitu... jgn risau.. bagi la dia rehat setahun dulu.. pastu nak on, on la... kesian aku tengok bini ko tuh.. ye la tiap2 tahun bawak perut tapi kalau ko cakap, itu rezeki .. terpulang pada ko tapi aku ni agak jeles la jugak.. senang benor ko tembak terus kena tepat.. apekeheinye  tembakan laki aku ni belum mengena yek.. kena makan buah zuriat ke agaknyer aku ni... huh!!!

ape-ape pun tahniah buat kawanku... asal beranak jek, mesti keluar yang hensem2 yang comei2 gitu..secomel emaknya..sehensem bapaknye.. tahniah dari aku buat sekian kalinyer..


4 comments:

LyNn HaMzAh said...

bagusnya kawan akak tu...take over kerja orang rumah dia...erm, terror dia sebab tiap2 tahun wife dia pregnant...lynn nie x lekat2 lagi...qistina dah 3 tahun lebih nie...huhuhuhu...

abah_izz said...

tahniah gak pada kawan tu gak....orang kate "susah2 dulu..senang2 kemudian..."..dah tua nanti takdelah kesunyian dan kesenangan yg amat apabila anak2 kite dah besar dan 'menjadi'..tak gitu...

mama_izz said...

ha'ah.. betoi tu Lynn... diorang memang teror.. pantang lepa jek.. hahha... akak pun susah jugak nak lekat.. jom kita tingkatkan usaha yer Lyn.. hahhaha

mama_izz said...

abah izz..
betoi tuh..kecik2 ni memang susah tapi dah besar mesti seronokkan.. hehehe