Aug 20, 2010

owh lelaki pujaan hatiku..

penampilan lelaki jenis mcm mana yang anda suka?? maksud saya dari luarannyer.. ada yang suka macho.. hensem.. bergaya.. ada style dan pelbagai2 lah citarasa lelaki idaman malaya pujaan wanita hari ini.. korang nak tau lelaki mcm mana yang saya suka dan tak suka?? hehhee..

lelaki yang saya suka ialah lelaki yang simple dan sedikit manis...  tipulah kalau saya kata yang saya tak minat lelaki yang macho.. hensem.. kadang2 biler jalan2 tertengok laki mcm tu terbeliak jugak lah bijik mata ni.. tambah lelaki yang punya buntut montok.. memang aje nyer gemor kata orang perak..kekkekkee

bagi saya penampilan seseorang lelaki jugak penting.. kalau lelaki suka pompuan yang bergaya.. kemas dan nampak manis begitu juga naluri seorang pompuan yang gemarkan lelaki pilihan kalbu.. apa yang saya suka tengok biler memandang lelaki dan apa yang saya akan pandang dulu kalau lelaki itu berada di hadapan saya?? maksud saya penampilannyer la...meh saya kongsi di pagi jumaat ini.. ada 2 penampilan lelaki yang saya tak suka..

pertama.. HIDUNGNYE..

bile kita renung atau bersembang ngan lelaki kita mesti pandang muka dia kan jadi pandangan saya akan tertumpu pada hidungnya dulu.. kalau pandang mata takut jatuh ke hati..kekkeke.. tak lah.. segan tau kalau pandang lelaki pandang lama2.. betoi tak ?? jadik saya akan pandang hidungnyer dulu.. tapi spoil betul kalau bulu hidung nya panjang.. cukup pantang lelaki bulu hidung terkeluar.. kalau tengah makan memang tak lalu makan.. kadang2 bile kuar dgn suami dan kawan-kawannya, kalau bulu idung dia terkeluar membuatkan hati saya membuak2 nak cakap tolong pegi buang bulu hidung sekarang boleh tak??? kekkeke.. tapi apakan daya, takkan nak bagi orang terasa kan.. jadi biarkan sahaja..


gambar cik google... kalau mcm ni lagik la tak lalu nak makan

Kedua renungan saya akan tertumpu pada KAKINYA...

ha.. kaki adalah penting.. dulu masa mula2 tengok kaki suami saya (dulu boypren) saya sangat suka.. cantik!! mcm kaki perempuan... eh..eh bulan bulu kakinya atau kakinya lembut tapi kuku kakinya..bersih sangat2.. kadang2 ada lelaki tidak suka menjaga kuku kaki.. Ya tuhan kadang2 kuku kaki dah mcm pencebak..tau tak pencebak?? hurmmm ala yang buat korek tanah tuh?? ntah apa panggilan komersial benda tuh.. tapi harap2 korang faham.. dah la boleh korek tanah pastu hitam pekat manis pulak tuh.. banyak benor taik kuku dan bergerigi pulak tuh... erkk jgn marah yek sape2 yang terasa.. ini adalah pengakuan ikhlas dari saya.. hehhee.. lepas kawin baru aku tau memang suami aku tuh menjaga kaki.. selalu dia rendam kaki dia dlm baldi dgn air suam atau dgn air garam.. kadang2 siap berus kaki dia & kadang2 pakai krim kaki.. hurmm i like.. sampai sekarang saya suka kaki dia.. bersih aje.. (hak eleh puji laki sendiri.. mcm bagus!! kekkee)... haaaa.. bagi lelaki yang suka pakai selipar, berhati2 dgn saya.. lelaki yang pakai kasut , saya dapat perhatikan bulu idung je la... kekkekee... 

* nak upload kuku kaki mcm pencebak tapi geli pulak.. hehhe...

yang lain2 biasa aje.. baju.. rambut dan sebagainya saya tak kisah sgt.. kadang 2saya suka lelaki yang simple jugak.. tak yah pakai baju mahal2 pun ok janji kemas udah la.. yang 2 tuh memang saya rasa tak bole la.. tapi ada jugak perempuan begitu tapi tak banyak la.. walaupun kadang2 tumit perempuan merekah tapi ia masih menjaga kuku kakinya agar nampak kemas & pendek.. setakat ni belum la aku jumpa perempuan kuku kakinya mcm pencebak.. hurrmm dulu penah jugak jatuh hati mamat ni tapi disebabkan 2 perkara ni  aku jadik geli lak.. muka hensem tapi bulu idung melepasi had pengeluaran.. kuku kaki ?? aduhhh!!!! hehhehe... 

3 comments:

Butang Pena said...

betul la mama...
geli kalo laki tu bulu hidung smpai tersembul kuar...
nmpk sgt tak suka jaga kebersihan...
sy mmg akan jauhkan diri dgn org cmtu...hehe
nasib baikla dpt suami yg pembersih... ;)

mama_izz said...

betoi tu butang pena...lelaki banyak tak jaga kebersihan.. nasib baik laki pembersihkan.....hehehehhe.

Anne said...

selain dari kaki & hidung, Anne perhatikan jugak kuku tangan...:)