Aug 17, 2010

dah beli barang2 raya ker??

hhhehe.. korang dah beli barang2 nak raya.. terutama baju2 raya.. kasut2 raya.. kueh2 raya dan sebagainyer.. kalau nak beli, beli awal2 kalau tak nanti tinggal sisa jek.. hurmm mcm aku... kasut raya dah beli coz kasut aku saiz 3 atau 4.. memang susah nak jumpa, biler jumpa yang berkenan ape lagik, kebas je la..

tahun ni kasut 2 pasang tapi ntah ape2 kan sebab kedua-duanya warna htam.. sebenarnya aku cukup tak berani pakai warna lain sebab aku tak pandai menggayakannye.. tapi aku ade gak beli satu warna pepel.. tapi mcm hidup segan mati tak mau.. takut nak pakai nyer. ape2 pun gasak je la.. itam pun itam je la..

suar jeans anak2 aku dah beli dah tapi dah ade yang dah pakai pun tapi orang bukan tau pun kan.. bukan orang nak belek pun kan.. hehhe.. gasak jugak la.. takkan nak beli baru lagik.. bankrap la mcm ni.. hehhehe.. tahun ni kena jimat cermat....ekonomi merosot.. hehehe..owhhh danish punya baju raya iaitu kemeja tahun lepas ade yg tak pakai lagik coz besar.. thun ni baru muat nak pakai jadik kat situ jimat la lagik.. cuma ingat nak beli jugak la t-shirt2..jangan tak de jek..


baju ni kondisi nya masih baik ya.. hehhe.. masih boleh dipakai.. jadik boleh la jimat cermat..

kasut anak2 pulak?? hurmmm ini paling yg kena fikir lebih ke depan.. ingat tahun ni nak beli kasut murah2 aje.. 7 tahun kebelakangan ni sangat la membazir sampai ade yang ilang.. letak dlm stor.. ade yang di makan anai2 gara2 di simpan terlalu lama..

ini kasut raya anak2 tahun lepas.. dua2 kasut adidas.. sungguh membazirkan!!.. jarang pakai pun.. si cocot cuma pakai  kasut pompuan jek.. Danish pun lebih selesa memakai kasut selipar ala2crocs pasar malam..dah tak mo pakai kasut2 mcm ni..


ini adalah sebahagian kasut anak2 yang jumpa.. yang lain entah kemana.. syg ok! jadik utk tidak membazir lagik tahun ni aku cari yang murah2 aje...kot rasa nak carik adidas atau nike sekrang ni kat pasar malam dah melambak jual..tapi entah la.. pale hotakku ni bukan betoi.. kang tetiba tengok yang mana berkenan mula la tak senang duduk.. pastu cakap kat hubby siang malam dah terbayang hingga mimpi jadik tak senang.. kekkekke...

rumah pulak??  langsir?? owhh tak tukar kot... semua yang kat rumah tu tak tukar dan cat jugak tidak ditukar walaupun banyak seni halus di atas dinding.. jadik tahun ni rumah tertutup yek.. kuih raya tarak.. tak beli pun.. kami balik kampung.. jadik sape2 kawan2 yang nak dtg, jumpa aje di kampung dan lepas tuh tak leh jumpa dah... kekkeke.. kejam giler aku ni.. 

yang lain2 kalau tak de aral melintang khamis malam ingat nak beli ape yang patut.. harap2 orang tak ramai.. kalau ramai malas betoi la nak pilih2.. ipoh ni dah le kecik.. 2 3 tmpat je nak shopping.. huurmm.. apa2 pun harap2 dpt beli yang terbaik utk anak2 juga keluarga.. buat suami, bersedia penangan khamis ni.. hehhee...




8 comments:

Butang Pena said...

hai mama...
org pun x beli kasut lg ni...
weekend ni kot cari kat KL...
kalo beli lmbt2 kang takut yg lawa2 dh abis size lak kan...
anyway, cantik kasut mama... ;)

mama_izz said...

tq butang pena.. betoi2 lambat2 nanti tinggal sisa jek.. hehhee

wana said...

keciknya saiz kasut cheqla hehehe...

akak plak baju2 anak smua dah sedia,persiapan rumah pun ala kadar je,x ada penambahan @ pengurangan pun..

cuma kuih muih je x pikir lg..kalo ikutkn tiap2 thn MIL yg bg,akak x buat lgsg maklum la x brapa reti,kalo b'lagak reti pun oven nan ado hehehe..so tunjuk2 aci kot...

Puteri Ogy said...

*tahun kemeja lepas??

- penat pose nihh... heheh ;p

mama_izz said...

kak wana.. kaki ceqla memang kecik..payah nak beli kasut..

sama la kiter yek.. persiapan ala kadar jek.. hehhe..

mama_izz said...

ogy.. hahhaha.. ye la baru perasan.. memang betoi pun bulan2 pose ingatan pun hilang... penat udah semestinyer sampai tulis pun tonggang terbalik.. kekkeke

* nak betoikan kejap.. hehhe.. tq yek..

Anne said...

wahhh lawanya wedges tu!!! nak jugakkk!!!

mama_izz said...

ape lagik dayung... beli la.. hehhee